۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۹۱۵۶

کتاب خاطرات اسماعیل نادری جانباز دفاع مقدس استان مرکزی چاپ می شود

کتاب خاطرات اسماعیل نادری جانباز دفاع مقدس استان مرکزی چاپ می شود
رییس حوزه هنری استان مرکزی از چاپ کتاب خاطرات جانباز دفاع مقدس استان مرکزی، اسماعیل نادری به قلم مهدی علیمرادی توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رضا میرزایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی در گفتگویی اظهار کرد: حوزه هنری با هدف ترویج تفکر و اندیشه‌های اسلامی و تولید محصولات فاخر فرهنگی و هنری پس از انقلاب پا به عرصه فعالیت گذاشت و در این عرصه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان امید انقلاب لقب گرفته است.

وی ادامه داد: حوزه هنری در پنج شاخه هنری فعالیت می‌کند که بخشی از آن مستندسازی است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید آثار مکتوبی تولید شود که در این راستا دفتر مطالعات فرهنگ و پایداری حوزه هنری اقدام به گردآوری مصاحبه و مستندات می‌کند تا آثار تولیدی در قالب کتاب عرضه شود.

میرزایی افزود: در بخش هنرهای تطبیقی از منابع پژوهشی و خاطرات، فیلم‌های مستندی تهیه می‌شود که امسال فیلم مستند «از غرق آباد تا جوشن» تولید شده و به جشنواره ملی مقاومت راه پیدا کرده است.

وی با اشاره به گردآوری خاطرات انقلاب اسلامی توسط یک تیم پژوهشی در حوزه هنری عنوان کرد: این خاطرات پس از انجام مصاحبه‌ها و اخذ امتیازات کارشناسی برای انتشار به ستاد ارسال می‌شود تا مجوزهای لازم را اخذ کند و به کتاب تبدیل شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر جلد چهارم کتاب خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی در اراک در دست اقدام است و مراحل صفحه آرایی و آماده سازی را طی می‌کند تا آماده چاپ و روانه بازار شود.

میرزایی گفت: با توجه به شناسایی افراد مختلف در حوزه خاطرات شفاهی انقلاب اسلامی در اراک، چاپ این کتاب تا هفت جلد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس آثار چند نفر از شهدا و رزمندگان در حال جمع آوری است و کتاب خاطرات جانباز دفاع مقدس اسماعیل نادری به قلم مهدی علیمرادی در چاپخانه انتشارات سوره مهر است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به ایثارگری‌های کادر درمان در حوزه مقابله با کرونا مأموریت‌های در این راستا به حوزه هنری برای تولید آثار فاخر محول شده است که در مرحله پژوهش و شناسایی تولید آثار مربوطه هستیم./826/

ارسال نظرات