۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۶۹۸۸۵

جشن فارغ التحصیلی جامعه الحسین پاکستان برگزار شد

جشن فارغ التحصیلی جامعه الحسین پاکستان برگزار شد
مراسم جشن فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب جامعه الحسین پاکستان با حضور علما و اساتید این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم جشن فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب جامعه الحسین پاکستان با حضور علما، اساتید، طلاب و شخصیت های کشوری در منطقه مهدی آباد برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم آغاز شد و سپس حجت الاسلام شیخ ذاکری مدیر حوزه علمیه محمدیه و دیگر روحانیون سخنرانی کردند و به اهمیت و فوائد تحصیل و ترویج علم دین پرداختند.

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که علما و مبلغین وابسته به گروه محمدیه در سراسر پاکستان مشغول فعالیت های دینی و مذهبی اند، افزود: این فعالیت ها ذخیره آخرت برای هیئت امناء و اعضای این گروه به شمار می رود و نیز باعث افتخار برای این گروه است.

حجت الاسلام سید هادی موسوی در سخنان خود با اشاره به این که گروه محمدیه از سال ۱۹۵۰ میلادی در فعالیت های دینی و ترویج علوم دینی مشغول است، تاکید کرد: امروز بیش از ده هزار فارغ التحصیل این حوزه علمیه وجود دارند که در اقصی نقاط جهان مشغول به خدمت دین مبین اسلام اند.

مولانا تقی تقوی یکی دیگر از روحانیون شیعه پاکستان در سخنان خود فارغ التحصیلی را به طلاب معزز تبریک گفت و ابراز داشت: زندگی خود را در ترویج علوم محمد و آل محمد علیهم السلام سپری کنید، چون خدمت به آل محمد(ع) مایه افتخار و رمز پیروزی در جهان و آخرت است.

یاد آوری می شود که فارغ التحصیلان حوزه علمیه محمدیه مهدی آباد پاکستان پس از فارغ التحصیلی برای تحصیل در سطوح بالاتر علوم حوزوی به جامعه قبازردیه سکردو پاکستان فرستاده می شوند و با گذراندن دوره آموزشی سطوح بالاتری از علوم حوزوی به حوزه علمیه قم و یا حوزه علمیه نجف اشرف عراق اعزام می شوند.

لازم به ذکر است که مجاهد ملت مرحوم حجت الاسلام شیخ حسن مهدی آبادی گروه محمدیه را در سال ۱۹۵۰ میلادی با هدف ترویج علوم محمد و آل محمد علیهم السلام تاسیس کرد و با تلاش شبانه روزی این گروه، امروز در تمام نقاط پاکستان حوزه های علمیه تاسیس شده است و تحصیل کنندگان این مرکز در ترویج علوم محمد و آل محمد علیهم السلام در سراسر جهان مشغول فعالیت اند./988/

 

جشن فارغ التحصیلی جامعه الحسین پاکستان برگزار شد

ارسال نظرات