۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۷۰۱۳۷
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت

آیت الله یزدی نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به صراحت لهجه آیت الله یزدی در دفاع از انقلاب، گفت: این عالم وارسته نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی، گفت: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله یزدی را در یک جمله خلاصه کنیم آن است که ایشان مجتهد و فقیهی مجاهد، بصیر، آگاه، زمان شناس و مسؤولیت پذیر بود.

وی شخصیت انقلابی و مجاهدت های آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این عالم وارسته انسانی شجاع و خطرپذیر بوده و در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور جدی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری آیت الله یزدی را یک چهره بارز انقلابی و همراه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب شانه از زیر بار مسؤولیت خالی نکرد؛ آیت الله یزدی از محضر علمای بزرگی همچون حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بهره بردند و به مقام اجتهاد رسیدند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: آیت الله یزدی در آن روزگاری که نیاز به فریاد کشیدن علیه دستگاه طاغوت احساس می شد، با خطابه های آتشین و روشنگری هایی که داشت وظیفه و مسؤولیت سترگ و انقلابی خود را به انجام رساندند.

وی فعالیت های انقلابی و فرهنگی آیت الله یزدی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به صراحت لهجه ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی تصریح کرد: این عالم وارسته نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت و اگر روزی احساس می کرد انقلاب در معرض تهدید قرار می گیرد یک تنه به میدان می آمد تا از حریم و کیان آن دفاع کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه خبر ارتحال ایشان ضایعه تأسف آوری برای همه اعضای جامعه مدرسین بود، عنوان داشت: این نهاد باید مسیر این عالم فقیه را با الهام گرفتن از سیره ایشان در تکلیف شناسی و وظیفه شناسی در عرصه های مختلف پیگیری کند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
همواره در صحنه انقلاب و نظام حاظر بود و در دفاع از حق ، مال ، جان ،علم و حتی از آبروی خود مایه گذاشت
پیشنهاد میکنم خبرگزاری فارس در معرفی بعد مبارزاتی ایشان علیه طاغوت و استکبارو منافقین داخلی ( چه قبل وچه بعد از انقلاب ) رو دنبال نموده و روشنگری نماید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
انالله وانا الیه راجعون
خدایش با سیدالشهدا محشور گرداند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
درود بر روح پر فتوح این مرد بزرگ و حق گرا ....
0
0