۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۰۴۸۳
در آستانه تغییر رئیس جمهور دولت تروریست‌ها؛

«آتش و خشم» در دامن قمارباز بزرگ!

«آتش و خشم» در دامن قمارباز بزرگ!
کتاب آتش و خشم به وحشی‌گری‌های دولت آمریکا می‌پردازد و از زمان تفکر درباره انتخاب ترامپ به‌عنوان رییس جمهور تا چندماه اول ریاست وی را روایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ندای سردار سلیمانی که ترامپ را با قمارباز خطاب کردن به مبارزه می‌طلبید هنوز در گوش تمام حق‌جویان و حق‌پویان است. حقا که حاج قاسم در یک کلمه تمام زندگی ترامپ را روایت کرد: «آقای ترامپ قمار باز!» و سپس اعلام کرد: «نیرو‌های مسلح ایران نمی‌خواهد، من حریف شما هستم، نیروی قدس حریف شماست!» این سخنان سردار سلیمانی واقعیت توانمندی ما در مقابل آمریکا است؛ برخلاف بزدلانی که همیشه صحبت از مذاکره با قاتلان این سردار را مطرح می‌کنند.

کتاب آتش و خشم: کاخ سفید ترامپ از درون نوشته مایکل وولف و ترجمه دکتر علی اسلامی، یکی از چند آثاری است که روایتی از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. ترامپ، به‌عنوان چهل‌وپنجمین ریاست جمهور آمریکا فعالیت کرد. کتاب حاضر توسط انتشارات مهراندیش در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسید.
 
در انتخابات اخیر آمریکا، تنها تروریستی می‌رود و جای او تروریستی دیگر خواهد آمد.

به قلم یک روزنامه‌نگار مطلع

ویژگی متمایز کننده این کتاب نوشته شدن توسط یک روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر است که به‌عنوان اولین کتاب افشاکننده سیاست‌های ترامپ و بر اساس حضور وی در کاخ سفید و نگاهی موشکافانه به بررسی ساختار قدرت در آمریکا پرداخته است. کتاب حاضر توسط یکی از آمریکایی‌ها نگارش یافته که می‌تواند دیدگاهی متفاوت از سیاست‌های چهل‌وپنجمین ریاست جمهور آمریکا باشد. کتاب حاضر به قدری مورد توجه خوانندگان قرار گرفت که درصدر پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان معرفی شد.

انتخابات اخیر آمریکا که باعث رأی آوردن جناح رقیب ترامپ، یعنی حزب دموکرات با جو بایدن بود. بر اساس برخی تحلیل‌ها، سیاست راهبردی آمریکایی‌ها در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ که بخشی از آن توافق‌نامه برجام است، مانند همیشه سیاست هویج و چماق بود و ترامپ، به عنوان یک تاجر موفق بین‌المللی، نقش مرد دیوانه‌ای را بازی می‌کرد تا بتواند امتیازات و منافق بیشتری را در برجام نصیب خود کند.
 

وقتی افشاگری برای ترامپ سنگین آمد!

در ابتدای این کتاب نوشته شده: «ترامپ پس از انتشار این کتاب از طریق وکیلش، چارلز هاردر، علیه مایکل وولف و ناشر کتاب، هنری هولت، شکایت کرد و آن‌ها را متهم به تهمت و افترا نمود. در ۸ ژانویه الیزابت مک‌نامارا، وکیل انتشارات پاسخ این شکایت را داد و گفت هیچ عذرخواهی در کار نخواهد بود و توضیح داد که شکایت هاردر به هیچ اشتباه خاصی در کتاب اشاره ندارد. جان سارجنت، مدیر انتشارات در نامه به همکاران انتشارات نوشت: «به عنوان شهروند باید تقاضا کنیم که رئیس‌جمهور ترامپ، نخستین متمم قانون اساسی ما، آزادی مطبوعات و آزادی اندیشه را بفهمد و به آن پایبند باشد.»»

طبق بیان مؤلف، کتاب حاضر در ابتدا قرار بوده به ۱۰۰ روز اول دوران ریاست جمهوری ترامپ بپردازد؛ اما طی هجده ماه و در قالب مصاحبه‌هایی با ترامپ، کارمندان ارشد کاخ سفید و با افراد دیگری نگارش یافته و حتی به اذعان وولف، اولین مصاحبه پیش از ریاست جمهوری ترامپ در بورلی هیلز به صورت خیلی دوستانه انجام شده بود.

پرده‌های سینمای وحشی غرب به کنار می‌رود

دیگر ویژگی متمایز این کتاب روایت تبادل نظر و ایده انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهور توسط راجر ایلز و استیو بنن، دو استراتژیست آمریکایی است. کمتر کسی به این زاویه پنهان در انتخاب ترامپ به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری پرداخته و می‌توان این ویژگی را یکی از ویژگی‌های بارز و مهم کتاب حاضر قلمداد کرد.

در بخشی از این فصل که به نحوه انتخاب ترامپ مرتبط است می‌خوانیم: «ایلز از خیلی از چیز‌های ترامپ خوشش می‌آمد: مهارت او در فروش، هنرش به‌عنوان شومن و شایعه. حس ششم ترامپ را برای بازار به‌شکل عامش تحسین می‌کرد – یادست‌کم پیگیری و سرسختی او را در تلاش‌های بی‌امانش برای اینکه بازار را به دست گیرد. از بازی ترامپ خوشش می‌آمد. بی‌شرمی و تأثیرش را دوست داشت. ایلز بعد از اولین مناظره ترامپ با هیلاری کلینتون به دوستی گفته بود: «دونالد همین‌طور جلو می‌ره. توی سرش هم بزنی باز می‌ره جلو. حتی نمی‌فهمه که تو سرش زده‌ای.»»۱
 

ترامپ و استمداد طلبی از روسیه؟

یکی از اتهاماتی که طی روز‌های اولیه دوران ریاست جمهوری ترامپ به وی وارد شد، همکاری وی با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه بود. نویسنده کتاب به این موضوع نیز پرداخته نوشته: «آقای ترامپ انکار کرده است که مبارزۀ انتخاباتی‌اش هیچ‌گونه ارتباطی با مقامات روسیه داشته است و، یک‌بار، آشکارا بیان داشتند که سازمان‌های جاسوسی آمریکا اطلاعاتی را سرهم کرده‌اند مبنی بر اینکه دولت روسیه تلاش کرده است در انتخابات ریاست جمهوری دخالت نماید. آقای ترامپ دولت اوباما را متهم کرده است که این خط داستانی روسیه را به عنوان شیوه برای بی اعتبار کردن دولت جدید و برجسته می‌کند.»۲

دربارۀ ترجمه

ترجمه این کتاب را دکتر سلامی، نویسنده، تحلیل‌گر گفتمانی، کنش‌گر حقوق بشر و استاد دانشگاه تهران انجام داده که وی در فعالیت‌های رسانه‌ای خود نزدیک به یک سال سردبیر روزنامه بین‌المللی تهران تایمز و نزدیک به ۹ سال مدیریت وب‌سایت و سردبیر ارشد شبکه پرس‌تی‌وی را برعهده داشته. همچنین در کنار وی مهدی سجودی مقدم مسؤولیت ویراستاری این کتاب را دنبال می‌کرد.

۱- صفحه ۱۷ کتاب
۲- صفحه ۲۳۰ کتاب
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
احسنتم
5
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
خدا قوت! خیلی خوب بود
5
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
کتاب به خوبی ویراستاری نشده و جاهاییش مغلقه!
ولی در کل چیز خوبی بود. دمتون گرم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه‌شب مستندی از عملیات‌های تروری پخش کرد که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) در دهه‌های اخیر اجرا کرده است.

وبگاه خبری «رأی الیوم» نوشت، در این مستند ترور دانشمند هسته‌ای ایران محسن فخری‌زاده که ماه گذشته ترور شد به شکل نمایشی به تصویر کشیده شد. تهیه‌کننده این مستند الون بن داوِد تحلیلگر امور نظامی اسرائیلی است و در مستند تأکید کرد که اسرائیل تا این لحظه مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است.

در این مستند، رام بن باراک نایب رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت، ایرانی‌ها بسیار باهوش، باپشتکار و باتجربه هستند. او اشاره کرد که اسرائیل در دوره‌های گذشته ضربات از آنان (ایرانی‌ها) دریافت کرده‌اند بدون آنکه مردم بدانند. او به نقش نظارت نظامی اسرائیل که مانع نشر چنین اخباری می‌شود اشاره‌ای نکرد.

این مقام سابق موساد در پاسخ به سوالی در خصوص پاسخ ایران به ترور دانشمند خود گفت اصلا بعید نیست که تهران عملیات انتقام‌جویانه علیه اسرائیل اجرا کند. این عملیات هم لزوماً داخل اسرائیل [فلسطین اشغالی] نیست. ایران توانایی اجرای عملیات داخل اسرائیل را دارد؛ امری که -به ادعای او- تاکنون اتفاق نیفتاده است.

این مستند همچنین شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان بلندپایه در دو سازمان موساد و شاباک است... در این مستند به عملیات ترور شهید ابوجهاد در تونس و یحیی عیاش در غزه اشاره شده و تامیر حییم رئیس سابق شعبه جمع‌آوری اطلاعات موساد به این سوال که آیا اسرائیل حاضر است همه‌چیزش را برای عواملش بدهد تا مأموریت جاسوسی خود را بتوانند انجام بدهند، پاسخ نداد اما گفت که اسرائیل در عملیات خارجی از مزدوران خارجی نیز استفاده می‌کند اما تکیه بر عوامل اسرائیلی تضمین بیشتری دارد.

رأی الیوم نوشت: از دنبال کردن مستند کامل روشن بود که اسرائیل به طور غیررسمی روایت ایران از کشته شدن [شهادت] فخری‌زاده را قبول دارد که در آن آمده است که مهم‌ترین مرد برنامه هسته‌ای ایران از طریق فناوری بسیار پیشرفته ترور شده به طوری که تیم ترور عملیات را بعد از آن انجام داده که از منطقه [ترور] دور شده بود چرا که ترور را با کنترل از راه دور انجام داده‌اند و حتی صاحب خودرویی که مسلیل روی آن نصب شده بود، دو روز قبل، خاک ایران را ترک کرده بود.

رأی الیوم افزود: بدون اینکه مسئولیت این ترور بر عهده گرفته شود، از این دستاورد تاریخی اسرائیل تمجید و گفته شد که ایران ضربه‌ای سخت دریافت کرد چرا که حرف از مردمی بسیار مهم برای برنامه هسته‌ای ایران است؛ علاوه بر اینکه او یکی از شخصیت‌های دارای بیشترین حفاظت بوده و دسترسی به او خودش نوعی موفقیتی چشمگیر محسوب می‌شود. به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل‌آویو در این مستند بیان شد که فخری‌زاده می‌دانسته که موساد در پی اوست.

رأی الیوم همچنین با بیان اینکه این مستند در دل خود تهدیدهایی علیه ایران داشت مبنی بر اینکه اسرائیل فناوری پیشرفته‌ای برای اجرای عملیات‌ها دارد، نوشت: نیاز به بیان نیست که زمان پخش این مستند هم بی‌هدف نیست و می‌توان آن را در چارچوب جنگ روانی قلمداد کرد به دو دلیل؛ اول اینکه تلاش کرد قدرت موساد را بسیار بزرگ جلوه دهد و دوم اینکه تأکید کرد که رژیم اشغالگر عملیات‌های ترور و اقدامات خرابکارانه را برای رسیدن به اهدافش ادامه می‌دهد.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
خون شهید سلیمانی همه محورهای مقاومت را آبیاری میکند
2
0