۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۷۱۲۴۵
تحلیلگر مسائل بین المللی مطرح کرد؛

سردار سلیمانی، نماد مبارزه با استکبار جهانی

سردار سلیمانی، نماد مبارزه با استکبار جهانی
هانی زاده گفت:  مقامات عراقی به جهت کوتاهی در تأمین امنیت سردار سلیمانی باید پاسخگو باشند، مقصر اصلی این ترور نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق و شخص دونالد ترامپ است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز توانمندی و مدیریت سیاسی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل وحشت استکبار جهانی دانست و بیان داشت: در دو دهه گذشته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قامت سرباز اسلام حضور مؤثر و میدانی را در عرصه مبارزه ضد استکبار و ضد صهیونیستی داشته است، به همین دلیل آمریکاییان با نگاهی ویژه نسبت به منطقه غرب آسیا سعی در تقسیم این منطقه براساس شاکله قومی و مذهبی به جهت تسلط بر مقدرات آن دارند.

تحلیلگر مسائل بین المللی با اشاره به هوش نظامی و سیاسی بالای سردار شهید سلیمانی عنوان داشت: هوش بالای سیاسی و نظامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مانع بزرگی برای اجرای نقشه‌های استکباری و صهیونسیتی در طول دهه گذشته بود، همچنین زمانی که سوریه مورد تهاجم بیش از ۱۷۰ گروهک تروریستی قرار داشت حضور ایشان سبب ناکامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع عربی در این منطقه شد.

هانی زاده به همکاری سردار سلیمانی با رهبران محور مقاومت اشاره کرد و گفت: حضور سردار سلیمانی در عرصه‌های میدانی سبب حفظ شطرنج سیاسی منطقه به نفع امت‌های اسلامی شد، همچنین همکاری ایشان با رهبران محور مقاومت موجب کاهش آسیب به آن منطقه گشت.

وی ترور سازمان یافته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بخشی از سیاست آمریکا و غرب دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از ترور این دو سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پاسخ مناسب را داد؛ اما انتقام اصلی همچنان باقی مانده و در زمان و مکان مناسب به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربه وارد خواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین المللی با اشاره به ترور سردار سلیمانی در کشور مهمان و حمله از سوی کشور ثالث در خصوص حقوق سیاسی این اقدام اظهار داشت: سردار سلیمانی با دعوت رسمی از سوی مقامات عراقی و به صورت قانونی وارد خاک عراق شد، پس در درجه نخست این ترور متوجه مقامات عراقی و آمریکا است؛ زیرا امنیت ایشان باید توسط مقامات عراقی تأمین می‌شد.

هانی زاده به ناپایداری اوضاع امنیتی و سیاسی عراق اشاره کرد و ابراز داشت: مقامات عراقی به جهت کوتاهی در تأمین امنیت سردار سلیمانی باید پاسخگو باشند؛ ناپایداری‌های سیاسی و نظامی در عراق سبب مطرح نشدن این موضوع در سطح افکار عمومی شد، مقصر اصلی این ترور نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق و شخص دونالد ترامپ است.

وی در ادامه مطرح کرد: از نظر حقوق بین الملل آمریکا و شخص دونالد ترامپ باید در دادگاه جنایات جنگی محاکمه شوند؛ اما از آن جایی که قوانین بین المللی تابعی از قانون جنگل است محاکمه‌ای برای دونالد ترامپ در نظر گرفته نمی‌شود.

تحلیلگر مسائل بین المللی در پایان گفت: مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکا از خاک عراق باید عملیاتی شود. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات