۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۸۶۱
عمار انقلاب؛

هجمه‌های تبلیغاتی، نشان‌دهنده‌ تأثيرگذاری آیت الله مصباح یزدی بود

هجمه‌های تبلیغاتی، نشان‌دهنده‌ تأثيرگذاری آیت الله مصباح یزدی بود
هجمه‌های تبلیغاتی‌ به شخصیت برجسته، عالم بصير علامه مصباح یزدی، همه‌اش نشان‌دهنده‌ تأثير کلام اوست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،‌ بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت رحلت علامه مصباح یزدی بیانیه را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 


بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء؛ وقتی عالمی فقیه، رحلت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند».

با تأسف شدید اطلاع حاصل شد که علامه‌ی فرزانه، فقیه، فیلسوف و متفکر؛ آیةاللَّه آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به لقاءالله شتافته است.

رحلت عالم رباني، پرتلاش، پیگیر، خستگی‌ناپذیر، خالص، با ورع، صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام و عقبه‌ی فکری نظام؛ ضایعه‌ای سنگین و فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه‌ی علمی و فرهنگی کشور است.

در طول ده‌ها سال در وادی تألیف و تحقیق و تعلیم گام نهاد و آثار علمی باارزشی پدید آورد و در شمار مفاخر علمی اين زمان بودند و آثار قلمي باارزش و ماندگاري از خود به‌جای گذاشتند و تفکر فلسفی را در ميدان عمل و کارزار ارائه و ارتقاء بخشید و فضلش در شاگردانش سرریز شد و به تعبير مقام معظم رهبری «اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر کرد»؛ لذا بايستي کتب و تحقيقات اين عالم توانا موردتوجه و مطالعه جوانان عزيز قرار گيرد و طرح موفق ولايت همچنان اجرا گردد.

بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مؤسسه جامع و کامل امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) می‌تواند ازلحاظ تلاش پیگیر، خستگی‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.

هجمه‌های تبلیغاتی‌ای را که به شخصیت برجسته، عالم بصير به معنای حقیقی کلمه و انساني والا و بااخلاق حسنه وارد می‌ساختند، همه‌اش نشان‌دهنده‌ی تأثير کلام علامه و اهداف و نیات دشمنان اسلام بود.

این ضایعه دردناک و جانکاه را به محضر بقیة‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن بزرگوار و همه ارادتمندان آن عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

والسلام علی عباد الله الصالحین

مرکز بسيج اساتيد، مدیران و نخبگان حوزه علميه قم 13/10/1399

/1350/د101/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
France
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
در خلاصه تیتر در بالا "هجمه‌های تبلیغاتی‌ به شخصیت برجسته، عالم بصير مصیاح یزدی، ...." اشتباه تایپی دارد
0
0