۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۷۱۹۳۵
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی هراسی از نیش و سم قلم جریان های نفوذی نداشت

آیت الله مصباح یزدی هراسی از نیش و سم قلم جریان های نفوذی نداشت
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی با سخنان روشنگرانه به دفاع از ولایت پرداخت، گفت: وی هراسی از نیش و سم قلم جریان‌های نفوذی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به شرح ویژگی های علمی و شخصیتی و انقلابی وی پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی جزء علمای تراز اول و مفاخر حوزه های علمیه بوده است.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از شاگردان مبرز علمی و تفسیری علامه طباطبایی بود، افزود: موقعیت و جایگاه شخصیت و حوزوی این عالم فرزانه در حدی بالا بود که زمانی از علامه طباطبایی درباره شاگردان سؤال شد، از چند نفر معدود نام بردند که در رأس آنها، آیت الله مصباح یزدی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی با توانمندی تمام، معارف و ایدئولوژی اسلام را در معرض افکار جامعه قرار داد، بیان کرد: این عالم فرزانه با منطق قوی، کلامی، فلسفی و عقلی جریان الحاد را به زانو درآورد و تحسین همگان را برانگیخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، آیت الله مصباح یزدی را به عنوان مربی و معلم اخلاق حوزه های علمیه توصیف کرد و گفت: این عالم فرزانه در ارائه مفاهیم، معارف و اصول دین و دفاع از ارزش‌های دین اسلام کم نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه باید سبک منش و روش این عالم فرزانه الگویی برای طلاب، حوزویان و علاقه­ مندان قرار گیرد، افزود: آیت الله مصباح یزدی در مسیر انقلاب از جمله علمایی بودند که تمام قد و با سخنان رسا و روشنگرانه به دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به تخریب شخصیت علمی و جایگاه سیاسی آیت الله مصباح یزدی از سوی برخی جریان های نفوذی، بیان کرد: متأسفانه بدخواهانی بودند که علیه این عالم فرزانه موضع گیرهای بدخواهانه گرفتند و به تخریب شخصیت علمی و جایگاه سیاسی می پرداختند؛ اما وی هرگز دست از مجاهدت های علمی و دفاع از ارزش‌های اسلامی برنداشت و هیچ گاه از ملامت ملامت­گران و نیش و سم قلم برخی جریان ها، هراسی به خود راه نداد.

وی با اشاره به تمجید و تکریم رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت آیت الله مصباح یزدی، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره این عالم فرزانه فرمودند که اگر جامعه از شخصیت­‌هایی همچون علامه مطهری و علامه طباطبایی محروم هست، اما جناب آیت الله مصباح یزدی را در میان خود دارند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات