۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۷۴۴۴۶
همگام با انقلاب؛

تأکید مراجع تقلید و علما بر ضرورت صیانت و دفاع ملت از آرمان های انقلاب

تأکید مراجع تقلید و علما بر ضرورت صیانت و دفاع ملت از آرمان های انقلاب
مراجع تقلید و علما بر لزوم صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی تأکید کردند و لازمه استمرار حرکت پرشتاب انقلاب را حضور مردم در صحنه و کار و تلاش بی وقفه دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ملت سرافراز ایران همه ساله در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی عظیم 22 بهمن حضور می یافتند و با این حضور تماشایی و با شکوه مشت کوبنده ای بر دهان استکبار جهانی می کوبیدند.

امسال اما بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پایبندی مردم به رعایت این شیوه نامه های بهداشتی برای قطع زنجیره شیوع این بیماری، امکان حضور میلیونی ملت در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن وجود ندارد، گر چه بر اساس تدابیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی های ماشینی و موتوری در همان مسیرهای پیاده روی برقرار است.

همه ساله مراجع تقلید و علما در چنین روزی از مردم شریف ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و خلق حماسه ای بزرگ دعوت به عمل می آوردند، اما امسال بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، بر پایه عقلانیت دینی خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم شده و بر لزوم صیانت ملت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تأکید کرده اند.

به همین مناسبت گوشه هایی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علما در رابطه با صیانت از آرمان های انقلاب که طی سخنرانی های مختلف داشته اند را در زیر تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

لازمه استمرار حرکت پرشتاب انقلاب؛ حضور مردم در صحنه و کار و تلاش بی وقفه است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 بهمن ماه سال جاری در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷ را یکی از شگفتی‌سازی‌های مهم و از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و همچنین نشان‌دهنده خطای محاسباتی آمریکایی‌ها برشمردند و گفتند: لازمه استمرار حرکت پرشتاب انقلاب، حضور مردم در صحنه، کار و تلاش بی‌وقفه، اتحاد کلمه بخصوص میان مسئولان، اعتماد به وعده الهی و افزایش مؤلفه‌های قدرت ملی در عمل است.

ایشان همچنین قضایای فضاحت‌بار اخیر آمریکا و سقوط ترامپ را افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی و سیاسی آمریکا خواندند و با اشاره به اظهارنظر مقام‌های اروپایی و آمریکایی درباره‌ی برجام و تحریم‌ها تأکید کردند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرا به تعهدات خود پایبند بود. بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

انقلاب اسلامی ایران آسان به دست نیامده تا آن را ارزان از دست بدهیم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم صیانت و دفاع از آرمان های بلند انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یعنی انقلاب اسلامی ایران ارزان به دست نیامده تا آن را ارزان از دست بدهیم.

این مرجع تقلید همچنین در سخنانی دیگر خاطرنشان کرد: هم مشکلات فرهنگی زیادی داریم، بویژه با فیلم هایی که اخیرا نشان می دهند، هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این مشکلات مانع از دست بر داشتن از اصولی که به آن ایمان داریم نیست.

انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز طی سخنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد، گفت: همه پیشرفت ها و دستاوردهای ما مرهون نعمت ولایت است.

پیشرفت های علمی کشور در طول انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز بالاترین نعمت خداوند، نعمت ولایت است، ابراز کرد: همه این پیشرفت ها و دستاوردها مرهون نعمت ولایت هستیم، از همین جهت امام راحل فرمودند برای حفظ انقلاب اسلامی باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهتمام روایات نسبت به قدردانی از نعمت ولایت مطرح کرد: امروز باید بدانیم که اگر قدردان نعمت ولایت نباشیم و نسبت به آن کفران بورزیم، همه نعمات و آسایش خود را از دست خواهیم داد، زیرا این ولایت است که کشتی انقلاب اسلامی را در طوفان های سهمگین حفظ کند.

خداوند در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان داد و باید شکرگزار این نعمت باشیم

حضرت آیت الله سبحانی نیز با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خداوند در 22 بهمن همه چیز را به مسلمانان داد و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وقایع 22 بهمن را درسی برای جوانان و جامعه امروز دانست و تأکید کرد که شکرگزاری از نعمت انقلاب بدین معنا است که با همه توان از آن صیانت کنیم.

همچنین حضرت آیت الله جوادی آملی طی سخنانی ابراز داشت: اگر در صیانت از انقلاب کوتاهی کنیم در دنیا و آخرت مسؤول خواهیم بود.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه ما موظفیم که قرآن و عترت، نظام و استقلال را حفظ کنیم، عنوان کرد: همه باید در عرصه دفاع از انقلاب حضور داشته باشند و در انجام مسؤولیت و وظیفه کوتاهی نکنند تا این امانت را به دست صاحب اصلی آن وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) برسانند.

تأکید بر لزوم پاسداری ملت از مرزهای انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز با تأکید بر لزوم پاسداری ملت از مرزهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز از یک طرف انتظارات به حق ملت ایران اعم از وضعیت اقتصادی و گرانی و مبارزه با فساد و رانت خواری بعضا برآورده نشده است و از طرف دیگر تحریم سنگین استکبار جهانی در کنار عملیات روانی دشمنان از طریق رسانه ها و فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر امید دشمنان را در تزلزل ملت در پاسداری از خون شهدا و حفظ استقلال و عزت ملی پر رنگ تر کرده است، از این رو مردم باید توجه ویژه ای به دفاع از آرمان های انقلاب داشته باشند.

بیش از هر زمانی نیازمند تقویت مبانی ایمانی و بصیرت انقلابی هستیم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در بیانیه ای به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، بر لزوم حراست و پاسداری از آرمان های والای انقلاب و حضرت امام تاکید کرد.

ملت متعهد و معتقد ما هر ساله با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ یوم الله 22 بهمن نشان می‌دادند که ملتی مقاوم، شکور و قدردان هستند. گرچه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این فرصت گران قدر در اختیار ملت ما نیست؛ اما حسب اعلام شیوه نامه‌ها و برنامه ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، یوم الله 22 بهمن گرامی داشته خواهد شد. نام و یاد شهیدان سرافراز نهضت اسلامی، فریادهای مرگ بر آمریکا و غریو شور انگیز «الله اکبر» همچنان بر زبان ملت ما جاری است و خاموش شدنی نیست./841/ت302/ب1

ارسال نظرات