۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۷۴۶۴۶

ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شد

ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شد
با هدف بازخوانی گفتمان امام خمینی و بررسی کارویژه روحانیت برای جلوگیری از تحریف مبانی ایشان پرونده «تحریف بنیانگذار» از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خودشان در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی نسبت به خطر تحریف امام راحل هشدار دادند و فرمودند: «در باب امام و درباره‌ی این مرد بزرگ، در طول این سالها سخنان زیادی را افراد مطّلع بیان کرده‌اند ولی اوّلاً آنچه در باب امام و انقلاب که اینها به هم گره خورده‌اند و یاد امام و نام امام از نام انقلاب جدا نیست گفته شده است، همه‌ی مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست.

ناگفته هایی وجود دارد که باید بمرور در ذهنیّت جامعه قرار بگیرد. ثانیاً آنچه هم در باب انقلاب و در باب امام گفته‌اند و گفته ایم و تکرار کرده‌ایم، باید مرور بشود، باید مجدّداً تکرار بشود؛ چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت بمرور وجود دارد.

اکثر شما میدانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیّت امام و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود هست. ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم. در شرع مقدّس هم همین‌جور است، در حقایق تاریخی هم همین­‌جور است؛ بسیاری از معارف دینی را مأمور شده‌ایم که تکرار کنیم؛ مِن‌بابِ مثال، تلاوت قرآن را به‌طور دائم باید تکرار کنیم که حقایق قرآنی از ذهنها هرگز محو نشود؛ یا تاریخ را -تاریخ واقعی و درست را- باید تکرار کنیم.

اگر ملّت ما عاشورا را این‌جور در طول قرنهای متمادی با اصرار تبیین نمیکردند و بیان نمیکردند، ممکن بود این حادثه‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود».

با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با عنایت به اینکه در آستانه سالروز صدور «منشور روحانیت» از سوی امام راحل خطاب به حوزه و روحانیت قرار داریم، خبرگزاری رسا با هدف بازخوانی گفتمان امام خمینی(ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تبیین این گفتمان و بررسی کار ویژه حوزه و روحانیت برای جلوگیری از تحریف مبانی ایشان ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» را راه اندازی کرده است./841/پ202/ب1

محتویات این پرونده را می توانید اینجا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

مسیر جماران 

خاطره ای دیگر از هاشمی

هاشمی یا روحانی

ارسال نظرات