۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۷۴۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

آیت الله مصباح یزدی در بیان حق و دفاع از انقلاب از آبروی خود نیز می گذشت

آیت الله مصباح یزدی در بیان حق و دفاع از انقلاب از آبروی خود نیز می گذشت
مازندران - امام جمعه بابل گفت: علامه مصباح یزدی در بیان حق، دفاع از دین و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ذره ای به دنبال منفعت خود نبود و حتی از آبروی خود نیز می گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، مراسم بزرگداشت اربعین رحلت آیت الله مصباح یزدی(ره) امروز همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) به بیان سیره زندگی علامه آیت الله مصباح یزدی(ره) پرداخت و گفت: این شخصیت برجسته، عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین و انقلاب صرف کرد و مجاهدت ها و خدمات ایشان برای تقویت انقلاب و ولایت همواره ماندگار خواهد ماند.

وی، مبارزه با شبهات و تبعیت از ولایت فقیه را از جمله صفات بارز آیت الله مصباح یزدی(ره) عنوان کرد و افزود: این فقیه مجاهد، در دفاع از انقلاب و ولای همواره پیشگام و پرچم دار بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) به دلیل روحیه انقلابی و ولایت پذیری که داشت همواره مورد هجمه های دشمنان داخلی و خارجی قرار می گرفت، تصریح کرد: این هجمه ها هیچ گاه موجب نشد خللی دراین رویکرد علامه مصباح یزدی ایجاد شود.

امام جمعه بابل با اشاره به این که با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) دفاع و حراست از جایگاه ولایت را یک تکلیف مهم می دانست، خاطرنشان کرد: این عالم انقلابی و با بصیرت بدون توجه به هجمه های دشمن تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود به دفاع از انقلاب و حراست از ولایت پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) با تأسیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قدم های ارزشمندی را در علوم دینی و حوزوی برداشت، ادامه داد: ایشان با پرورش شاگردان مبرز در حوزه های مختلف منشأ آثار و خدمات ارزشمندی در حوزه علوم دینی بودند.

وی با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) به معنای واقعی کلمه عمار انقلاب بودند، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب، خالصانه و تنها برای رضای خداوند متعال حرکت می کرد و همین مسأله ایشان را نزد آحاد جامعه به ویژه نیروهای انقلابی عزیز کرده بود.

امام جمعه بابل ادامه داد: علامه مصباح یزدی در بیان مطلب حق، در دفاع از دین و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ذره ای به دنبال منفعت خود نبود و حتی از آبروی خود نیز می گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در وظیفه شناسی و در راه خدمت به اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرد، بیان داشت: این فقیه مجاهد تا آخرین لحظه از زندگی خود به دنبال تبیین مسائل اساسی و بنیادی اسلام و انقلاب بود.

این استاد حوزه علمیه، علامه مصباح را عالمی انقلابی و دارای ویژگی های متعدد علمی، سیاسی و عملی عنوان کرد و افزود: این عالم با بصیرت و انقلابی در ابعاد گوناگون علمی و عملی، به شایستگی به عنوان عمار انقلاب مطرح شد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) از هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه خود هیچ هراسی نداشت، ادامه داد: این عالم مجاهد از اینکه او را منزوی کنند یا بر علیه او فعالیت های گسترده ای از سوی دشمنان و منافقان صورت گیرد، ترسی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) همواره در مسیر حق و دفاع از ولایت و انقلاب جهادگونه تلاش می کرد، بیان داشت: این عالم انقلابی در مسیر دفاع از انقلاب و ولایت، خستگی، سستی و عقب نشینی در او راه نداشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تبیین صحیح سیره علمی و عملی زندگی این عالم مجاهد و انقلابی برای جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان نیاز دارد با مجاهدت ها و تلاش های این شخصیت بی بدیل انقلاب آشنا شوند./950/

ارسال نظرات