۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۷۵۳۲۲
تحریف بنیانگذار (۳۳)

اشرافیت برخی مسؤولان و خواص مردم را به ستوه آورده است

اشرافیت برخی مسؤولان و خواص مردم را به ستوه آورده است
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر مردم ساده زیستی مسؤولان و روحانیت را ببینند سختی ها را تحمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قاطعیت، صلابت و ساده زیستی را از ابعاد مختلف رفتار امام خمینی (ره) قلمداد کرد و گفت: امام راحل الگوی موفق و کارآمدی از ساده زیستی در عین صلابت و قاطعیت رهبری جامعه را در عمل اثبات کردند.

خاطره ای از ساده زیستی امام

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاگردان امام خمینی (ره) نقل می کند زمانی که امام راحل هنوز در قم بودند، خدمتشان رفتم و قبایشان را کنارشان گذشته بودند که خانوداه شان وارد شدند؛ وقتی کهنگی قبا را دیدند، از ایشان خواستند تا لباس جدیدی بخرند. امام پاسخ دادند: من پولی ندارم، از کجا بیاورم؟ خانواده امام بحث وجوهات را مطرح کردند که امام  ناراحت شدند و گفتند: این پول ها برای من نیست، برای امام زمان (عج) است.

پیروی امام راحل از امیرالمومنین در توبیخ مسؤولان اشرافی

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی دلیل ساده زیستی امام خمینی (ره) را تبعیت ایشان از سنت امیر المومنین علیه السلام دانست و افزود: امام علی علیه السلام ساده زیستی را برای زمامدار جامعه لازم دانستند، با کارگزاران اشرافی برخورد کردند و فرهنگ اشرافی گری و زینت آرایی افراطی در مسئولان حکومتی را مورد سرزنش و توبیخ قرار دادند.

وی منزل امام و حسینیه جماران را مصداق ساده زیستی امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت: امام تا آخر عمرشان حسینیه جماران را ساده نگه داشتند و همواره روحانیت، مسئولان و اطرافیان خود را به کیفیت زندگی متوسط، زهد و ساده زیستی توصیه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی ادامه داد: امام راحل خطاب به اهل علم و حوزویان سفارش کردند: «اگر خدای نخواسته، مردم ببینند که آقایان وضع خودشان را تغییر داده‌اند، عمارت درست کرده‌اند و رفت و آمدهایشان مناسب شأن روحانیت نیست و آن چیزی را که نسبت به روحانیت در دلشان بوده است از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان».

ساده زیستی رهبر معظم انقلاب

استاد حوزه علمیه قم در پایان به سبک زندگانی امام خامنه ای مدظله اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز امروز همان دغدغه ساده زیستی مسئولان و روحانیت را دارند؛ ایشان نیز مانند امام راحل در ابعاد زندگی شخصی، مسیر زهد و دوری از تزئینات و رفاهیات دنیوی را در پیش گرفته اند. رییس دفتر معظم له نقل می کند که فرمودند «اگر مسائل حفاظتی نبود با پیکان این طرف و آن طرف می رفتم»./841/ت302/ب1

ارسال نظرات