۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۷۵۹۱۵
شهردار اصفهان:

تغییر ورودی گلستان شهدای اصفهان شایعه است

تغییر ورودی گلستان شهدای اصفهان شایعه است
اصفهان ـ نوروزی گفت: تنها قرار است دیوار نزدیک قبر آیت الله طاهری بازسازی شود و تغییر محل ورودی شایعه است، بابت نامگذاری نامناسب اماکنی به نام شهدا عذرخواهی می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک انقلاب عمرانی را رقم زده است، به دستاوردهای گسترده شهرداری اصفهان در عرصه عمرانی اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه‌هایی که نزدیک به ۴ سال زمان لازم داشت ظرف ۴ ماه با فعالیت سه شیفته در اصفهان انجام شده است.

وی در ادامه به افزایش مسافرین اصفهان از ۱۶ هزار نفر به ۱۲۰ هزار نفر در پی اقدامات عمرانی و توسعه‌ای شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم رفاهیات و آبادانی در اصفهان بیشتر شود، از سال ۹۰ تا ۹۶ سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح تصویب و به عملیات رسیده اما در سال ۹۹ تا بهمن ماه بیش از ۴۰۰ طرح به تصویب و مرحله عملیاتی رسیده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی از افتتاح خیابان‌های تابان و آسمان و پل آفتاب سخن می‌گوئیم شاید موقعیت مکانی آن برای مردم ملموس نباشد، زیرا افتتاح این پروژه‌ها اقدامی در نقطه‌ای از شهر است که در تیررس دید همگان نیست. پروژه‌های عمرانی برای عدالت فضایی در شهر اصفهان کلید خورده است که کمتر دیده شده، یکی از این ابر پروژه‌ها مسیر میدان آفتاب به سمت بزرگراه شهید اردستانی که تأمین ایمنی شهروندان و کاهش ترافیک را به دنبال دارد، شهرداری در طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف اعم از عمرانی و فرهنگی تفریحی همواره مناطق کمتر برخوردار را در نظر داشته است و پروژه‌های مختلفی در این مناطق اجرایی و به بهره‌برداری رسیده و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان گران اداره می‌شود، اظهار کرد: اینکه به دنبال استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی و شریک داشتن در پروژه‌ها هستیم علت این است که می‌خواهیم شهر گران اداره نشود، هدف از ایجاد انضباط مالی کاهش هزینه‌ها است، در سال ۹۷ توانسته‌ایم از طریق کاهش هزینه‌های جاری ۱۷۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ تبلت از محل بودجه جشنواره فیلم کودک با تأمین بودجه ۲ میلیارد تومانی خریداری شده و با همکاری آموزش و پرورش به کودکان تحویل داده خواهد شد، تصریح کرد: مسأله ورودی گلستان شهدا را از رسانه‌ها شنیدم، قرار شد طرح جامع گلستان شهدا تهیه شود و آزادگی گلستان از حصارهای بی حد و حصر صورت بگیرد، ساخت سالن گلستان شهدا آرزوی دیرینه همه بود که انجام شد، قرار بود گلستان شهدا و استانداری در این پروژه یاری رسان ما باشند که امکان آن را نداشتند و ما همه آزادسازی ها را انجام دادیم، وقتی سالنی ساخته می‌شود ورودی‌های دیگر هم باید در نظر گرفته شود و ورودی جدید نزدیک به قبر آیت الله طاهری نیست و تنها یک دیوار قرار است ترمیم و نوسازی شود و تغییر ورودی گلستان شهدا دروغ و شایعه است.

شهردار اصفهان پیرامون نامگذاری خیابانی به نام آیت الله طاهری و درخواست ارتش برای نام گذاری آن خیابان به نام شهید آیتی، گفت: آیت‌الله طاهری، رزمنده دفاع مقدس، پدر شهید و مبارز و شکنجه شده قبل از انقلاب، امام جمعه اصفهان و نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بوده است؛ بدین سبب با درخواست مردم حسین‌آباد برای نامگذاری یک معبر به نام وی در شورای نامگذاری موافقت شد، پس از این مسأله ارتش درخواست نامگذاری خیابان به نام شهید آیتی را داشت.

وی ادامه داد: دیدار با فرمانده محترم ارتش در این خصوص داشتم و قرار شد بر خیابان ۹۰ متری در حال احداث در مجاورت همان خیابان و در منطقه معروف به گل نرگس، تابلوی نام این شهید پس از ابلاغ مصوبه نامگذاری نصب شود.

نوروزی پیرامون نامگذاری سرویس‌های بهداشتی به نام شهدا و حواشی این مسأله، اظهار کرد: بلافاصله نامه استاندار در این زمینه را پاسخ داده و معاون خدمات شهری شهرداری را پیگیر این مسأله کردم تا با مقصران این مسأله چه از روی سهو چه عمد بوده مطابق قانون برخورد شود، این اتفاق باعث آزردگی دل همه ما شده است.

شهردار اصفهان به سابقه حضور خود در جبهه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بسیاری از مدیران و کارکنان شهرداری اصفهان از خانواده معظم شهدا هستند و هرکس ذره‌ای ارادت به شهدا داشته باشد به این موضوع اعتراض و آن را محکوم خواهد کرد، از خانواده معظم شهدا به نمایندگی از مدیران شهری عذرخواهی می‌کنم و اجازه نمی دهم چنین مسائلی در حوزه مسؤولیتی من رخ بدهد.

بابت نامگذاری اماکن نامناسب به نام شهدا عذرخواهی می‌کنیم

در ادامه این نشست علیرضا نصراصفهانی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه نقش مهم اصحاب رسانه بر کسی پوشیده نیست، گفت: اصحاب رسانه همیشه دیده‌بانهای صادق رصد شهر هستند و معتقد هستیم که موفقیت همه مدیران بر این است که همواره در معرض سؤالات، دیدگاه‌ها و انتقادات اصحاب رسانه قرار بدهند و معتقدیم کسانی که ارتباط با اصحاب رسانه ندارند فرصت‌های مغتنمی را از دست می‌دهند.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بنای ما در مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان این بوده که تا آخرین روز مسؤولیت خود به انجام وظایف و خدمت گذاری به مردم بپردازیم، اگر موفقیتی در شهر اصفهان بوده حاصل همراهی، همدلی، هم افزایی و مساعدت همه عزیزان بوده است.

وی از بیش از ۲ هزار نفر ساعت فعالیت در مدیریت شهری اصفهان برای تصویب بودجه ۹ هزار و پانصد و هفتاد هزار میلیارد تومانی اصفهان خبرداد و اظهار کرد: همه تلاش‌ها برای این بوده که به یک بودجه مناسب دست پیدا کنیم، قالب جلسات بودجه بخاطر شرایط کرونایی به صورت برخط بود و این هم فضای جدیدی است که برای ما پدید آمده است،  بودجه ابتدایی یک هزار میلیار تومان افزایش پیدا کرد که از طریق فروش املاک و اوراق مشارکت این مقدار تأمین خواهد شد.

نصر اصفهانی از تأمین ۳۰ درصد بودجه از طریق فروش تراکم خبرداد و عنوان کرد: بررسی‌های کارشناسی ما حکایت از این دارد که در سبد هزینه‌های ساختمان ۷ درصد هزینه‌ها متوجه شهرداری اصفهان است و ۹۳ درصد هزینه‌ها ارتباطی با شهرداری ندارد و به دنبال افزایش ساخت و ساز‌ها و رشد شهر هستیم.

وی با اشاره به اشتباهاتی در خصوص نامگذاری غلط اماکنی نامناسب به نام شهدا، تصریح کرد: اجازه جسارت و توهین به شهدا را به کسی نمی‌دهیم، ما جدا شدن از مسیر شهدا را برای مدیریت شهری و برای خودمان ضرر می‌دانیم و چند مرتبه پیرامون این اشتباه به وجود آمده عذرخواهی کردیم، پروژه‌های مهم متعددی در اصفهان به نام شهدا نامگذاری شده و حتی پروژه رینگ حفاظتی شرق اصفهان پس از حادثه تأسف بار شهادت سردار سلیمانی تغییر نام داده شد و به نام ایشان مزین گردید.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه هنوز احساس پیری نمی‌کنم که بخواهم از حضور در انتخابات انصراف بدهم، اظهار کرد: معتقد هستم اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر حضوری پر رنگ و پرشور خواهند داشت و در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر پر شور شدن حضور مردم در انتخابات گام خواهیم برداشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات