۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۰۷۷
رییس پژوهشگاه المصطفی مطرح کرد؛

گرانی کاغذ دلیل کاهش آثار ارسالی به جشنواره شیخ طوسی

گرانی کاغذ دلیل کاهش آثار ارسالی به جشنواره شیخ طوسی
حجت الاسلام رضایی گفت: بیست و دومین جشنواره شیخ طوسی در شرایطی برگزار شد که به دلیل گرانی کاغذ حجم آثار ارسالی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی رئیس پژوهشگاه المصطفی در مراسم اختتامیه جشنواره شیخ طوسی با اشاره به نام این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره هر ساله با حضور پژوهشگران المصطفی برگزار می شود و متبرک به نام شیخ طوسی است هر چند به شخصیت ایشان پرداخته نمی شود.

رئیس پژوهشگاه المصطفی عنوان داشت: بیست و دومین جشنواره شیخ طوسی در شرایطی برگزار شد که به دلیل گرانی کاغذ بسیاری از پژوهشگران نتوانستند، آثار خود را ارائه دهند و همین دلیلی شد تا با حجم کمتری از آثار، این جشنواره برگزار شود.

وی گفت: در این جشنواره ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفت و سعی شد تا با ارایه آثار، این بیانیه مورد تحلیل قرار گیرد و البته این موضوع اختصاص به المصطفی نداشت.

حجت الاسلام رضایی ابراز داشت: این جشنواره نتیجه کار یک‌ساله پژوهشگران را جمع آوری می کند و در آن به نفرات برتر جوایزی داده و از آنها تقدیر می‌شود. در این دوره از مقالات و آثار مراکز خارج از کشور نیز بهره ویژه‌ای برده شده است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی گفت: اهداف این جشنواره کشف استعداد های پژوهشی از طریق معرفی آثار برگزیده است، که این کار می‌تواند موجب شود تا استعداد های برتر پژوهشی به جامعه علمی معرفی شود.

وی در ادامه افزود: ایجاد انگیزه در پژوهشگران، تقویت ظرفیت‌های پژوهشی طلاب المصطفی، ارائه توانمندی های پژوهشی به داخل و خارج کشور از جمله اهداف دیگر این جشنواره است. این جشنواره بهانه ای است تا به ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم توجه ویژه‌ای شود و این یکی از اهداف المصطفی است.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: ۲۵۸۶ اثر علمی در طی یک سال گذشته به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۴۰۱ اثر از مراکز خارج از کشور و به زبان‌های مختلف به دست ما رسیده است که شامل مقالات پژوهشی ترویجی و علمی  می شود و از این تعداد ۱۰۰۶ اثر به مرحله رقابت راه پیدا کرده است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی بیان داشت: شرکت کنندگان از ۵۸ ملیت ۱۳ زبان و ۴۲ مرکز خارج از کشور در این جشنواره شرکت کردند. همچنین از امتیازات این جشنواره فعال شدن بخش بین الملل و مشارکت خوب واحدهای خارج از کشور المصطفی است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام کاظمی رییس دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی با اشاره به زحمات برگزار کنندگان این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره محصول زحمات بی دریغ دانش پژوهان المصطفی در طول یک سال گذشته است.

وی بیان داشت محدودیت های کرونایی، بودجه ای و زمانی سبب شد تا تعداد محدودی از پژوهشگران در این جشنواره به صورت حضوری تجلیل شوند و اگر این محدودیت ها نبود جشنواره با تعداد بیشتری از پژوهشگران برگزار می شد./1399/

ارسال نظرات