۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۷۶۲۴۱
فرهنگ و جهش تولید (۳۳)؛

جهش تولید در حد شعار باقی مانده است

جهش تولید در حد شعار باقی مانده است
حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در روزهای پایانی ازسال در حوزه فرهنگ و تحقق شعار جهش تولید نتوانستیم  اقدامات لازم را انجام دهیم و وعده های دولت در حد شعار باقی مانده است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا در پاسخ به میزان تحقق شعار جهش تولید بوسیله نهادهای فرهنگی وابسته به دولت گفت: سال نود ونه به علت همه گیری بیماری کرونا در محقق شدن شعار سال به جایگاه واقعی خودمان دست پیدا نکردیم هرچند با تعطیلی تبلیغات چهره به چهره رسانه ها رو به سوی استفاده از فضای مجازی آوردند اما به دلیل ضعف تولید محتوای مناسب نتواستیم از این فضا بهره کافی و لازم را ببریم.

وی با اشاره به علل عدم موفقیت در تحقق شعار سال افزود: یکی از آن ضعف های بزرگ در راستای تولید محتوا عدم اعتبار کافی است که شاید بخشی از آن به مجلس برگردد، باید به گونه ای قانون وضع شود تا تولید محتوای فضای مجازی از طرف متخصصان اسلامی و انقلابی ردیف بودجه مخصوص بگیرد.

حجت الاسلام حسینی کیا ابراز داشت: مشکل اساسی اولویت بندی است، متاسفانه فرهنگ همیشه از ته مانده های بودجه کشور ارتزاق می کند در حالی که زیربنا و ستون هر کشوری را فرهنگ آن مملکت می باشد البته نسبت به تزریق بودجه هم باید محتاط بود، آن اداره و نهادی که پول بیت المال به او داده می شود باید خروجی در راستای نظام جمهوری به بار بیاورد.

وی با توجه به تخصیص بودجه به نهادهای فرهنگی عنوان کرد: باید پس از پایان سال ارزیابی صورت بگیرد مجموعه ای که خروجی ندارد یا برعکس بودجه می گیرد و برعلیه نظام فعالیت می کند و مطبوعاتی که مبانی نظام را به سخره میگیرند به چه علت باید مجددا سال بعد ردیف بودجه به او اختصاص یابد.

عضو مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این سالی که روزهای پایانی آن را طی می کنیم  در حوزه ی فرهنگ و تحقق شعار جهش تولید نتوانستیم  اقدامات لازم را انجام دهیم دولت در حد شعار باقی ماند و نتیجه کم کاری نهادهای مربوطه در جامعه ملموس می باشد، تورم موجود، ناشی از بی توجهی به جهش تولید و قطعا شعار اقتصاد مقاومتی است، رهبری فرمودند گرانی راه حل دارد و بارها به دولت گوشزد نموده است، مردم از این دولت ناامید شده اند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: صدا و سیما و نهادهای تبلیغی حوزه باید جوانان کشور را اقناع کنند، نیاز به یک موج فرهنگی است تا این ذهنیت مسموم که کار فقط پشت میز نشینی بدون بازدهی است؛ از بین برود، سرمایه دار را باید  با مشورت های کارشناسی شده به سمت تولید سوق داد، در هر منطقه ای باید بصورت علمی و کارشناسی شده مشخص نمایند و با حمایت دولت مشکلات اشتغال نیز مرتفع می شود.

امیر محمد شهمرادی
ارسال نظرات