۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۷۶۸۸۸
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

ارائه خدمات تخصصی مشاوره به طلاب حوزه علمیه مازندران

ارائه خدمات تخصصی مشاوره به طلاب حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از ارائه خدمات تخصصی مشاوره از سوی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان به طلاب و اقشار مختلف جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم معارفه مسؤول فنی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه علمیه، از فعالیت بیش از سی نفر مشاور متخصص در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران با بهره گیری از متخصصین رشته های مختلف، در بخش های انگیزشی، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی به ارائه مشاوره های لازم می پردازد، افزود: طلاب در هر مقطعی نیازمند همراهی مشاوران هستند تا بتوانند مسیر صحیح را در پیش بگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوره نقش مؤثری در جلوگیری از آسیب های احتمالی پیش روی طلاب دارد، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره صحیح می توانند مسیر بهتری را برای حرکت خود انتخاب کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به استقبال مناسب طلاب از فعالیت های مشاوره ای مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، بیان داشت: در حال حاضر به صورت کاملاً تخصصی و با بهره گیری از توان مشاوره ای اساتید بسیاری از مشکلات احتمالی طلاب حوزه علمیه رفع می شود و این ظرفیت ارزشمندی است که امروز در حوزه علمیه وجود دارد.

وی افزود: طلاب حوزه در معرض برخی آسیب ها قرار دارند که با ارائه خدمات مشاوره ای در مدارس علمیه می توان از این آسیب های احتمالی جلوگیری و آنها را به حداقل ممکن کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم محدودیت های کرونایی در سطح جامعه، فعالیت های مشاوره ای مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در طول یک سال اخیر تعطیل نشده است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم فعالیت در حوزه مشاوره را به شیوه حضوری و همچنین آن لاین دنبال کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مشاوره چراغ راهی برای رسیدن یک طلبه پیشرفت های علمی و اخلاقی است که نباید از آن غافل شد، ادامه داد: مرکز مشاوره به عنوان پایگاهی امن می تواند یک طلبه را در رسیدن به اهداف متعالی طلبگی یاری دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مشاور همراه و مددکار بسیار خوبی برای یک طلبه خواهد بود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مشاوره در حوزه علمیه نهادینه شود چون در غیر این صورت یک طلبه برای رسیدن به اهداف متعالی طلبگی مسیر سختی را در پیش خواهد داشت.

گفتنی است؛ در این نشست ضمن معرفی دکتر علی گلی به عنوان مسؤول فنی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، احکام دوره تکمیلی مشاوره نیز به اساتید این مرکز اعطاء شد./950/

ارسال نظرات