۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۶۹۰۶
چهارشنبه شب برگزار شد؛

وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی در سوادکوه

وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی در سوادکوه
مازندران - مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، مجتبی برسنجی سرخکلایی در جوار امام‌زاده عبدالحق زیراب سوادکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار وجیه الله مرادی، مشاور عالی سپهبد شهید سلیمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی سرخکلایی در جوار امام‌زاده عبدالحق زیراب با بیان این که شهیدبرسنجی این راه را آگاهانه انتخاب و مظلومانه زندگی کرد و عاشقانه شهید شد، شهید مجتبی را یک پهلوان گمنام منطقه اعلام کرد و گفت: این شهید بزرگوار یکی از سربازان گمنام این جمعیت بوده است.

وی با بیان این که این شهیدسعید سربازی شجاع، دلاور اما بی‌ادعا بود، نخستین ویژگی شهدا از جمله شهید حاضر را ولایت‌مداری عنوان کرد و با اشاره به دو نوع ولایت‌شعاری و ولایت‌مداری، گفت: افراد ولایت‌شعار اگر امر ولایت مطابق سلیقه‌شان باشد اطاعت می‌کنند اما در غیر این صورت گلایه‌هایشان شروع می‌شود، اما ولایت‌مداران در همه حال از ولایت تبعیت می‌کنند و در برهه‌های خطر معیارشان ولایت است و شهدا این گونه هستند.

مشاور عالی سپهبد شهید سلیمانی، دومین ویژگی شهدا را شجاعت و نهراسیدن از مرگ سرخ برشمرد و با بیان این که شهدا خود را به خطر می‌اندازند تا از ولایت و اسلام دفاع کنند و مجتبی نیز این گونه بوده است، از دیگر ویژگی‌های شهدا به اخلاص اشاره کرد و افزود: شهدا ادعا نداشتند اما عملگرا بودند و مخلصانه و برای رضای خدا عمل کردند.

این فرمانده مدافعان حرم با اشاره به دو نوع انتظار، یکی سکون و سکوت و دیگری حرکت و آماده کردن جامعه برای حضور ولی، انتظار دوم را انتظار حقیقی و درست دانست و از جمله ویژگی‌های شهدا را نیز همین نوع انتظار عنوان کرد و گفت: معتقدیم که مدافعان حرم موفق شدند تا سرشاخه‌های ارتش اسلامی را شکل دهند.

وی با اشاره به روایات مبنی بر حضور دو سپاه یمانی و سید خراسانی در زمان ظهور امام مهدی(عج)، هشت سال دفاع مقدس را تمرین سپاه سید خراسانی برشمرد و گفت: جنگ دوم، دفاع از حرمین شرفین نیز تمرین سپاه یمانی است که از همه ملیت‌ها و سلایق مختلف در آن حضور دارند و زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه، تجمیع شدند و آنها را آموزش می‌دهیم تا این دو سپاه برای ظهور آماده شوند و پیش قراول انتظار و منتظران در این سپاه و در این موج دوم، سردار دل‌ها، اسطوره دنیا، حاج قاسم سلیمانی بوده است.

سردار مرادی، یکی از وظایف مسلم را انتظار حقیقی عنوان کرد و با اشاره به تهاجم فضای مجازی برای از بین بردن باور و اعتقاد دینی، گفت: شهدا سر داده‌اند تا ما سر خم نکنیم و شهدا دست خود را از دست داده‌اند تا ما به دشمن دست ندهیم.

وی بر لزوم تبدیل این شور و احساس انقلابی به شعور حقیقی برای دفاع از انقلاب و نظام تأکید کرد و گفت: تا با این کار شرمنده شهدا و امام عصر نباشیم و جزو منتظران واقعی امام زمان عج باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم، مجتبی برسنجی، ۹/۳۰ صبح پنج شنبه از حسینه مرکزی سرخ‌کلا به سمت گلزار شهدای سرخ‌کلا سوادکوه برگزار خواهد شد./950/

ارسال نظرات