۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۸۱۰
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

جاذبه‌های مساجد کم رنگ شده است

جاذبه‌های مساجد کم رنگ شده است
اصفهان - حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز جاذبه‌های مساجد به شدت کم رنگ شده و ما نیز نتوانسته این جاذبه‌های مساجد را آنگونه که باید و شاید به مردم و جامعه معرفی کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید صادق ابطحی ظهر امروز در جلسه نمایندگان ائمه جمعه منطقه کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در اصفهان در سال ۷۵ با حضور حضرت آیت الله مظاهری تأسیس شد.

وی افزود: بعد از گذشت ۲۵ سال از تأسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان خدمات شایانی برای مساجد استان اصفهان داشته است، اما این خدمات با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

به گفته وی بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم وظیفه خود را در قبال مساجد انجام دهیم.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه امروز مجموعه‌هایی در کنار مساجد قرار گرفته اند که به عنوان رقبای مساجد مطرح هستند، اظهار داشت: امروز شبکه‌های مجازی، رسانه ملی، فرهنگسرا‌ها و مراکز فرهنگی با ایجاد جاذبه‌های فراوانی که دارند جوان‌ها را از مساجد دور کرده اند.

به گفته وی امروز جاذبه‌های مساجد به شدت کم رنگ شده است و ما نیز نتوانسته جاذبه‌های مساجد را آنگونه که باید و شاید به مردم و جامعه معرفی کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با تأکید بر بازنگری در امور مساجد، گفت: در حال حاضر مرکز امور رسیدگی به مساجد استان اصفهان با ارتباط دو سویه با ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و مجموعه پایگاه‌های بسیج مساجد اصفهان و شهرستان‌های استان اقدامات خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که مساجد محور اصلی مقاومت هستند، گفت: نباید از برکاتی که مساجد در تراز انقلاب اسلامی نصیب ما کرده اند خود را محروم کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، مدیریت قوی در مساجد را سبب پویایی و زنده بودن مساجد دانست و اظهار داشت: مسجدی که امام جماعت آن فعال باشد مسجدی پویا و زنده و فعال است.

به گفته وی مسجد مهم‌ترین و اصیل‌ترین کانون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی است که از ابتدای شکل گیری اسلام از سوی پیامبر اکرم (ص) در نظام اسلامی شکل گرفته است.
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر ۵۳۰ مسجد با ۵۳۰ خادم در شهرستان کاشان و بخش های تابعه این شهرستان فعال هستند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات