۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۷۸۴۹۶
آیت الله مهدوی:

استفاده از همت بلند نیازمند تلاش و کوشش است

استفاده از همت بلند نیازمند تلاش و کوشش است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که همت بلند دارد باید به اندازه آن تلاش کند، برای رسیدن به مقصود در کنار داشتن همت باید عمل و تلاش داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی مجازی امروز خود، با بیان اینکه گاهی امکاناتی در اختیار انسان است که خود انسان نیز خبر ندارد، گفت: انسان احسن تقویم است اما چیزی که به درد می‌خورد این است که چگونه از این امکانات بهره بگیریم.

وی در ادامه افزود: وجود عقل یکی از مسائلی است که باید آن را درک کرده و به درستی از آن استفاده کنیم، اینکه انسان جهل نسبت به سرمایه خود داشته باشد یا از آن غافل باشد موجب می‌شود از سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارد استفاده نکند، جهل و غفلت تفاوت دارد اما نتیجه هر دو این است که از امکانات خود استفاده نمی‌کنند.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه رحمت عام خداوند در همه حال شامل بندگان می‌شود، اظهار کرد: اینکه قرآن کریم می‌فرماید به یاد خدا باشید تا خدا به یاد شما باشد، یعنی برخورداری از رحمت رحیمی خداوند، یعنی خداوند ما را به منافع خودمان آگاه خواهد کرد و منافع ما را به ما گوشزد می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: در مسأله همت این موضوع مطرح است که خداوند ما را به یاد رسیدن به مقصد عالی می‌اندازد و ما درک می‌کنیم برای رسیدن به این مقصد نیازمند همت عالی و بزرگ هستیم، اگر کسی به اندازه همتی که می‌خواهد داشته باشد تلاش می‌کند یعنی واقعا همت دارد اما اگر تلاش کافی ندارد یعنی دچار غرور شده و خیال می‌کند همت بزرگی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، تلاش و عمل داشتن را زمینه به ثمر رسیدن همت بلند عنوان کرد و گفت: متصل شدن به امام زمان(عج) از جمله اهداف ما در مسیر کمال است، قرآن کریم می‌فرماید تقوا داشتن و معیت دائمی با صالحان برای به نتیجه رسیدن در این مسیر بسیار مفید است، باید از همت خود و معیت با صالحین بتوانیم به نحوی استفاده کنیم که به امام زمان(عج) نزدیک شویم و این بسیار مهم است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات