۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۷۸۷۴۳
به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران؛

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری جمهوری اسلامی است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام رستگار گفت: یکی از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی وجود سپاه است و عاملی که سبب بروز مشکل در سایر انقلاب‌های بزرگ شد؛ قبول ارتش مکتبی در کنار این انقلاب‌ها بود.
در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت. در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، به پاک سازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز، کمیته‌های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد تا از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلابیون در داخل کشور جلوگیری کند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

 هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن و کوشش در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیرو‌های مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می‌شود.

امام خمینی(ره) در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه‌ای هم درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌فرماید: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود»

در مجموع باید گفت کارنامه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌هاى مختلف، امیدهاى فراوانى را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد کرده است، سپاهی که از خود مردم  است و ضرورت حضورش در همه صحنه‌ها غیر قابل انکار است.

حجت اسلام عبدالرضا رستگار، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ارتشی مکتبی خواند و بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی انقلابی می‌باشد که به اندازه سر سوزنی با آرمان‌های امام راحل (ره) و نظام زاویه‌ای نداشته و به لطف خدای متعال در همه عرصه‌ها ولایت مداری خود را به اثبات رسانده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به نقش پررنگ سپاه پاسداران در مقابل تهدید‌های دشمن عنوان داشت: با مشاهده فعالیت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف به ویژه در مقابل تهدید‌های دشمن به جایگاه منحصر به فرد این نهاد پی خواهیم برد و سند اثبات این ادعا سخنان امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و اعترافات دشمنان در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  

حجت الاسلام رستگار در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای بیان می‌کنند؛ اینکه حضرت امام (ره) در ابطه با سپاه مطالبی داشتند، بنده مطالبی دارم و دنیای استکبار اعترافاتی دارد بحث جانبدارانه نیست بلکه بیان حقیقتی است که سپاه به لطف خدا در همه زمینه‌ها توانسته نقش آفرینی کند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: ضمن بررسی انقلاب‌های معاصر از جمله ملی شدن صنعت نفت، مشروطه و جنبش تنباکو درمی یابیم که یکی از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی وجود سپاه است و عاملی که سبب بروز مشکل در سایر انقلاب‌های بزرگ شد؛ قبول ارتش مکتبی در کنار این انقلاب‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور سپاه در عرصه‌های محرومیت زدایی تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را خدمتگزار مردم می‌داند به گونه‌ای که همیشه به عنوان نهادی پیشرو در عرصه خدمت به مردم و صیانت از انقلاب اسلامی حضور داشته و به لطف خدا اکنون در عرصه دفاعی نیز به جایگاه والایی دست یافته است به گونه‌ای که کشور را به قدرت بازدارندگی دفاعی برساند.

در ادامه سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به عوامل موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: عامل موفقیت سپاه اعتقاد و سربازی ولایت می‌باشد و سخنان مقام معظم رهبری بر ما حجت است؛ برخی مسؤولان و مدیران ما کار را به بهانه امکانات و پول نیمه کاره رها می‌کنند، اما سپاه تابع احساسات این نهاد با مردم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه عزت را خدا می‌دهد تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میان کوه‌های سربه فلک کشیده سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و ... خدمت می‌کرد و مردم او را نمی‌دیدند، اما احساس می‌کردند برای امنیت آن‌ها تلاش می‌کند به همین خاطر دوستش داشتند.

سرهنگ حاجتی به تحریم اخیر سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان از سوی اروپا اشاره داشت و افزود: مردم سرهنگ شاهوارپور را دوست دارند، اما آمریکا و اروپا او را تحریم می‌کند؛ سپاه یعنی این و ما نیز به فرمانده نگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه تشکیلاتی مردمی است و مردم تاج سرما هستند گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگرفته از دل مردم است؛ در واقع سپاه صرفا تشکیلاتی نظامی نیست و مردم اساس و هویت ما هستند.  

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: شاید برخی بگویند که مردم به شما اعتقاد ندارد؛ ما باید این را بپذیریم که شاید درجایی بد عمل کردیم.

سرهنگ حاجتی با اشاره به سایر فعالیت‌های سپاه در زمینه‌های کمک مؤمنانه، کرونا، سیل، محرومیت زدایی و آب رسانی اظهار داشت: امید شهدا و مملکت جمهوری اسلامی ایران به دفاع از کیان، ارزش‌های داخلی و خارجی از مرز‌ها است؛ به همین دلیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمد.

وی در رابطه با اوضاع بد اقتصادی و معیشت مردم ابزار داشت: برخی گروه‌های شایعه پراکن حرف‌های بسیاری در رابطه با سپاه می‌زنند، اما مردم هرگز؛ در واقع مردم اکنون شرایط بد اقتصادی، معیشتی، گرانی دلار، بیماری کرونا، آسیب‌های اجتماعی و ... را تحمل می‌کنند و مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: افتخار سپاه به حضور در کنار مردم است؛ سپاه مقتدر به سپاهی گفته می‌شود که در کنار سربازی ولایت با قدرت در مقابل دشمنان بایستد ما امروز مأمور به این هستیم که در مقابل سنگ اندازی‌های دشمن با قدرت و اقتدار ظاهر شویم.

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه سپاه و ارتش از یکدیگر جداشدنی نیستند تصریح کرد: اگر حاج قاسم نبود، لبنان و سوریه‌ای نبود و اگر حجازی ها، دقایقی ها، حقیقی ها، ارجوانی‌ها و همدانی‌ها حضور نداشتند دشمن ما را به تاراج می‌برد؛ امروز این افراد در میان ما نیستند، اما خط و مشی و فرزندان این‌ها هست.

وی در پایان اظهار داشت: از ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت فاصله‌ای نیست؛ سپاه و ارتش هر دو سربازان ملت اند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات