۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۷۹۵۳۴
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

سخنان ظریف، خلاف واقع و در تضاد با منافع ملی کشور است

سخنان ظریف، خلاف واقع و در تضاد با منافع ملی کشور است
مازندران - امام جمعه بابل، سخنان ظریف را خلاف واقع و در تضاد با منافع ملی کشور دانست و گفت: انتشار این فایل صوتی با هدف انحراف افکار عمومی از توجه به معضلات معیشتی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با ابراز تأسف از سخنان ظریف در خصوص مسأله میدان و دیپلماسی گفت: این میدان است که فضا را برای دیپلماسی و مذاکره مهیا می‌ کند.

وی با بیان این که دیپلماسی بدون میدان هیچ دستاوردی نخواهد داشت، افزود: اگر در عرصه دیپلماسی هر موفقیتی به دست می آید نتیجه حضور مقتدرانه در میدان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، انتشار فایل وزیر خارجه در روزهای اخیر را حادثه تلخ و ناراحت کننده ای توصیف کرد و گفت: این اقدام موجب سوءاستفاده دشمنان قسم خورده نظام‌اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که انتشار این فایل به القائات مسموم دشمن مبنی بر حاکمیت دوگانه دامن زد، خاطرنشان کرد: نباید با برخی اظهار نظرهای خلاف واقع موجب بروز التهاب و تشنج در داخل کشور شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شخصیت بزرگی همچون شهید سلیمانی همه وجود خود را برای اعتلای دین و انقلاب هزینه کرد، بیان داشت: این سردار رشید اسلام، در طول سال های اخیر مجاهدانه در راه وطن با دشمنان جنگید و از دین و انقلاب دفاع و حراست کرد.

وی با اشاره به این که اگر مجاهدت های شهید سلیمانی نبود امروز جریان های تکفیری بر کل منطقه سیطره داشتند، خاطرنشان کرد: اما شهید سلیمانی و سایر مدافعان مظلوم حرم با خون پاک خود توطئه خطرناک دشمن را خنثی کردند و اجازه ندادند کشورهای منطقه جولانگاه جریان های معاند با دین قرار گیرد.

امام جمعه بابل، برخی از محتوای این مصاحبه خلاف واقع و در تضاد با منافع ملی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این مصاحبه و انتشار آن نشانی انحرافی برای انحراف افکار عمومی از توجه به معضلات معیشتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، میدان و دیپلماسی را دوبال امنیت‌ملی هر کشور دانست و تصریح کرد: این میدان است که فضا را برای دیپلماسی و مذاکره مهیا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که در طول 42 سال اخیر این میدان بوده که بسترهای لازم را برای تقویت اقتدار و عظمت منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی فراهم کرده است، افزود: اگر مجاهدت های سرداران و فعالان این عرصه نبود، امروز شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

امام جمعه بابل با بیان این که امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام ملی نیازمند است، تصریح کرد: نباید با برخی اظهارات نسنجیده وحدت ملی را خدشه دار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن در کمین نشسته تا با هر بهانه ای در آستانه انتخابات به کشورمان ضربه بزند، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان در این شرایط باید تنها گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و از بیان مطالب غیر واقعی و خلاف واقع به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که بسترسازی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی و ملی است، بیان داشت: همه جریان و گروه های کشور که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی دارند باید از همه ظرفیت های موجود برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی بهره گیرند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
تفکر پنهانی جریان مذاکره غیر از آن چیزی است که آشکارا برای مردم می گویند
0
0