۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۸۰۹۴۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت مدیریت و نظارت بر فعالیت هیئات ورزشی

ضرورت مدیریت و نظارت بر فعالیت هیئات ورزشی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فعالیت‌ هیئات ورزشی نیاز به دغدغه مندی و نظارت دارد تا خدای‌ناکرده چند نفر هنجارشکن نام و آبروی شهر و استان را خراب نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از ورزشکاران و مسؤولان ورزشی استان که به مناسبت هفدهم شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد، بر همراهی ورزش با ارزش تأکید کرد و گفت: نفس ورزش خود یک ارزش است و امامین انقلاب هم همواره بر گسترش ورزش در جامعه تأکید داشته و دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از نشاط جامعه از قِبَل ورزش ایجاد می‌شود و این مهم نیاز ضروری جامعه است، با اشاره به ضرورت ترویج بیشتر ورزش همگانی، افزود: نهاد ورزش و جوانان تکلیف دارد ورزش را در جامعه همگانی کند تا همه نسبت به ورزش کردن اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بخشی از ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری برای مسابقات است؛ اما بخشی از آن همگانی شدن ورزش برای همه اقشار جامعه اعم از آقایان و بانوان و پیر و جوان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر مراقبت نسبت به برخی حواشی در جامعه ورزشی تأکید و اظهار کرد: ورزش امر مقدسی است و باید مراقب بود با مسائل دیگر خراب نشود.

وی افزود: در حال حاضر هیئت‌های مختلف ورزشی در استان فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های این هیئت‌ها نیاز به دغدغه مندی و پیگیری و نظارت و تدبیر و مدیریت دارد تا خدای‌ناکرده چند نفر هنجارشکن نام و آبروی شهر و استان را خراب نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین بر پیگیری مشکلات مربوط به ورزش و ورزشکاران استان تأکید کرد و گفت: باید مسائل مربوط به قهرمانان ورزشی استان در حد توان و بودجه کشور پیگیری و اجرایی شود، اگر برای قهرمانان ورزشی مصوبات، جوایز و سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است، باید پیگیری و دریافت شود تا حقی از قهرمانان ورزشی ما ضایع نشود.

وی تصریح کرد: مدیران ورزشی در استان تکلیف دارند تلاش کنند سهمیه‌ها، جوایز و حق و حقوق قانونی ورزشکاران را به نتیجه برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جوانمردی و فتوت در ورزش، اظهار کرد: زکات قدرت بدنی و جسمی، فتوت و مردانگی است و کسی که ورزشکار است و قدرت بدنی دارد باید زکات آن را بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر نام تختی هنوز بر سر زبان‌ها است به دلیل کشتی گرفتن‌ها و حریف‌هایی که به خاک زد، نیست؛ بلکه به این دلیل است که فتوت و جوانمردی داشت و زکات ورزش خود را می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با تقدیر از امتناع ورزشکاران ایرانی از مسابقه دادن با حریفان اسرائیلی، اظهار کرد: امتناع ورزشکاران از مواجهه ورزشی با نمایندگان این رژیم نشان‌دهنده به رسمیت نشناختن این رژیم بوده و بسیار با ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: به رسمیت نشناختن رژیم غاصب اسرائیل و امتناع از مسابقه دادن با نماینده آن حرکت ارزشمندی است؛ اما ما مسئولان هم در قبال این ورزشکاران تکالیفی داریم؛ به‌گونه‌ای که حتی اگر خود ورزشکار هم هیچ تقاضایی نداشته باشد ما تکلیف داریم به وظیفه خود در قبال این ورزشکاران عمل کنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات