۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۱۲۸
آیت الله عالمی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان و آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات

بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان و آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات
نماینده خبرگان با بیان اینکه شورای نگهبان در تمام مقاطع انتخاباتی انقلاب اسلامی، عادلانه عمل کرده است، گفت: شورای نگهبان همواره بر اساس قانون عمل کرده و می کند.

آیت الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به روز پایانی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری 1400 در شورای نگهبان، تاکید کرد که آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات فرا رسیده است.

وی هجمه جریان های معاند و منفعت طلب به شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه فلسفه وجود شورای نگهبان، حفظ سلامت انتخابات ها است، گفت: حراست و صیانت از شرع و قانون نیز از دیگر وظایف این شورا است؛ به بیان دیگر شورای نگهبان هم سلامت انتخابات ها و هم مطابقت قانون با شرع و قانون اساسی را باید تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان همواره بر اساس قانون عمل کرده و می کند، اظهار داشت: عملکرد شورای نگهبان در 4 دهه گذشته گویای آن است که این شورا در حوزه وظایف خود به درستی عمل کرده است.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه جریان های ناسالم از آن جهت که منافع حزبی و شخصی شان مرتبط با مسأله احراز صلاحیت ها است همواره به شورای نگهبان هجمه می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها شرایط و ضوابط قانونی را در نظر می گیرد و کسانی که دارای این شرایط نیستند و یا دارای ایرادات اشکالاتی همچون عدم صداقت در تصمیم گیری ها و سوء استفاده از بیت المال هستند را رد صلاحیت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رد صلاحیت برخی افراد در حقیقت برای آن است که اگر این افراد تأیید صلاحیت شده و در کسوت ریاست جمهوری قرار گیرند، کشور را دچار بحران می کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در تمام مقاطع انتخاباتی انقلاب اسلامی، عادلانه عمل کرده است، بر لزوم تمکین همه نامزدها به رای و تصمیم شورای نگهبان تاکید و تصریح کرد: عادلانه عمل کردن هزینه هایی نیز در پی دارد و برخی از آن هزینه ها همین هجمه های ناجوانمردانه ای است که جریان های ناسالم نسبت به شورای نگهبان صورت می گیرد.

آیت الله عالمی در پایان با تأکید بر اینکه مردم به خوبی می دانند که افرادی شورای نگهبان را زیر سؤال برده و به آن هجمه می کنند، ناسالم هستند، خاطرنشان کرد: مردم نباید تحت تأثیر القائات جریان ها و گروه هایی قرار بگیرند که در انتخابات ها منافع حزبی خود را دنبال می کنند و به فکر منافع ملی و مصالح عمومی نیستند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
علی لاریجانی که تاکنون در ۴ انتخابات (یک دوره ریاست جمهوری و ۳ دوره مجلس) کاندیدا شده و مجموعا ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار رأی کسب کرده (به طور متوسط کمتر از ۶۴۰ هزار رأی در هر انتخابات)، به رقبایش در انتخابات ریاست جمهوری کنایه زده که آنها از مشارکت بالای مردم می‌ترسند چون رأی نمی‌آورند!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
دولت جوان* مومن انقلابی(تحولخواه) در عرصه کار و اقتصاد در گام دوم انقلاب:
وزارت امورخارجه =دکتر کمال خرازی
وزارت صنعت معدن تجارت=سردار حسن پلارک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح=سردار احمد وحیدی
وزیر اقتصاد =دکتر حجت الله عبدالملکی*
رئیس کل بانک مرکزی=دکتر محمدرضا پورابراهیمی*
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری=  پرفسور محمدمهدی زاهدی
وزیر نفت= سردار سعید محمد*
معاون اول دولت و دبیر شورای عالی امنیت ملی=دکتر سعید جلیلی*
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی هیات دولت= دکتر وحید یامین پور*
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری=مهرداد بذرپاش*
وزیر راه، مسکن و شهرسازی=علی نیکزاد
1
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
حمایت از شورای نگهبان قانون و نظام
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
شكرا للسيد جهانجيري لسيادة القانون والتزامه بها. كما نشكر مجلس صيانة الدستور الموقر على اتخاذه قرارًا صائبًا بشأن سعادتكم ، كما نشكركم على لطفكم وراتبكم أو حتى . نعطیکم قمیشاََ کبیراََو نرجو آن تکون مرحمتکم ممیشة کبیرة و
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
چون جناب آقای احمدی نژاد شورای محترم نگهبان را در صورتی که صلاحیتش را تأئید نکنند به عدم شرکت خود در انتخابات تهدید کرده بود ، بنده ی حقیر احساس خود م را در این مورد چنین نوشتم : ای داد اگر نیاید ، دکتر زما نپاید __آزرده گردد شاید __ شاید نه بلکه باید __عقاب آن اسب نجیب __بشدت و بس عجیب __وارد شود از این کار___بر او فشار بسیار __طوری که میشود خم __دیگر نمی زند دم __
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
میدانیم که آقای احمدی نژاد ، شورای محترم نگهبان را تهدید کرده بود که اگر صلاحیتش تأئید نشود ، در انتخابات شرکت نخواهد کرد ، لذا بنده ی حقیر چون از تهدید بسیار ترسیده بودم از شدت ترسم نوشتم که:
ای داد اگر نیاید ، دکتر زما نپاید __آزرده گردد شاید __ شاید نه بلکه باید __عقاب ،آن اسب نجیب __بشدت و بس عجیب __وارد شود از این کار___بر او فشار بسیار __طوری که میشود خم __دیگر نمی زند دم __
0
0