۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۸۳۰۶۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عدالت در توزیع امکانات و محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر اولویت شورای آینده باشد

عدالت در توزیع امکانات و محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر اولویت شورای آینده باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر عدالت در توزیع امکانات و توجه به حواشی شهر از سوی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی بجنورد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در دیدار با منتخبان ششمین دوره شورای شهر بجنورد، با اشاره به مسؤولیت سنگین پذیرش نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: رأی مردم درواقع سپردن امانت مسؤولیت و بیت‌المال به دست شما منتخبان است، این امانت متعلق به مردم بوده و شما باید آن را مدیریت کنید.

وی با بیان اینکه مردم ما را در مورد این امانت هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر مورد بازخواست قرار می‌دهند، تصریح کرد: یک شیوه بازخواست ما توسط مردم در این دنیا، بعد از گذشت چهار سال دوران مسؤولیت و در پای صندوق‌های رأی است که با انتخاب مجدد و یا عدم انتخاب ما، به عملکرد ما نمره می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر مردم این امانت را از ما گرفته و به فرد دیگر سپردند؛ یعنی در امانت‌داری ما اندکی تردید داشته‌اند، البته این قاعده کلی نیست زیرا در اقبال و عدم اقبال مردم به یک کاندیدا، مؤلفه‌های مختلفی دخیل هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: غالب مردم به دنبال حزب و جناح نیستند؛ بلکه به دنبال کسی هستند که در کف میدان کار کرده و مشکلات جامعه را مرتفع کند؛ بر این اساس اگر فردی در دوران مسؤولیت خود خوب کار نکند چه اصلاح‌طلب باشد چه اصولگرا، مردم در دوره بعد فرد دیگری را به جای او برمی‌گزینند.

وی در ادامه خطاب به منتخبان شورای ششم، اظهار کرد: در فرصتی که تا زمان تحویل گرفتن شورای شهر وجود دارد، مطالعات عمیق و فشرده‌ای در مورد شهر و نیازهای آن داشته باشید و درعین‌حال تکالیف و وظایف خود و دیدگاه‌های همدیگر را شناخته و به هم نزدیک کنید تا بتوانید عملکرد شایسته‌ای داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با تأکید بر عدالت در توزیع امکانات و توجه به حواشی شهرها از سوی شورای شهر ششم در بجنورد، گفت: ازجمله اقداماتی که این شورا می‌تواند در راستای توجه به حواشی شهر و محرومان انجام دهد، ایجاد بازارچه‌ها و مکان‌هایی برای فعالیت اقتصادی دست‌فروشان و محرومان حاشیه شهر است.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود بر خودسازی و مراقبت بیشتر منتخبان شورای شهر تأکید کرد و گفت: خاصیت مسؤولیت آوردن غرور و منیت و تکبر است که درمان این دردها نیز عبادت، مطالعه کتب اخلاقی، کنکاش در سیره شهدا و ... است؛ ازاین‌رو همه ما باید بکوشیم با استفاده از این شیوه‌ها خود را در برابر غرور و منیت واکسینه کنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات