۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۸۳۳۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

قطعی‌ برق به کسب‌وکار مردم و صنایع آسیب زده است

قطعی‌ برق به کسب‌وکار مردم و صنایع آسیب زده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: قطعی برق ضررهای زیادی به تولیدکنندگان و مردم زده و نارضایتی ایجاد می‌کند و باید این گونه مشکلات به سرعت رفع شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان که به مناسبت آغاز هفته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و برق برگزار شد، بر برنامه‌ریزی و تدبیر برای مصرف بهینه آب و برق در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌تبع پیشرفت مادی جامعه، مصرف آب و برق نیز افزایش می‌یابد و بخشی از این افزایش اجتناب‌ناپذیر است، افزود: با افزایش استفاده از وسایل برقی مختلف و فراگیری آن مصرف برق نیز افزایش می‌یابد؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت با افزایش رفاهیات مصرف برق نسبت به گذشته افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: البته نباید این نکته را نیز از نظر دور داشت که در کنار برخی رفتارهای مسرفانه، تعدادی از وسایل برقی مصرف بالایی دارند و برخی نیز استاندارد نیستند که هر دو سبب افزایش مصرف برق می‌شوند و لازم است برای بهبود وضعیت و رفع این نواقص نیز تلاش شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به قطعی مقطعی برق به‌ویژه در ایام تابستان، تصریح کرد: قطعی برق ضررهای زیادی به تولیدکنندگان زده و نارضایتی ایجاد می‌کند؛ ازاین‌رو باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در سال‌های آتی از این نظر مشکلی نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود بر قدر دانستن فرصت خدمتگزاری به مردم تأکید کرد و گفت: فرصت خدمت ما اندک است؛ اما باید سعی کنیم با استفاده از این فرصت، خود را در آخرت سعادتمند کنیم؛ زیرا بخش عمده‌ای از بهشتی یا جهنمی بودن درگرو ایام خدمت ما است.

وی با اشاره به حدیث «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ»، افزود: رسول گرامی اسلام (ص) در این حدیث تأکید دارند که هر کدام از ما مسؤول بوده و درباره افرادی که به سخن ما گوش می‌دهند بازخواست خواهیم شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس هر کدام از ما به‌صورت فرد فرد باید به حق‌تعالی پاسخ دهیم که در دوران خدمت و مسؤولیت خود چه‌کار کردیم و بالطبع هرچه در مسیر خدمت به خلق‌الله رنج و مرارت بیشتری بکشیم، قطعاً نزد خداوند اجر و مزد بیشتری نیز خواهیم داشت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات