۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۸۴۸۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

لزوم برخورد قاطع قوه قضاییه با دلال بازی و رانت خواری

لزوم برخورد قاطع قوه قضاییه با دلال بازی و رانت خواری
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار برخورد قاطع با دلال بازی و رانت خواری شد و از مسؤولان قضا خواست از تمام توان و ظرفیت خود برای تحقق اهداف بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه بیان کرد: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.

این مرجع تقلید مجلس هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شد و ابلاغ شود و اجرا شود طول می کشد ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از موانعی قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرد و افزود: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلات شان کم خواهد شد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری بیان داشت: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

این مرجع تقلید در پایان گفت: ما امیدوار به خدا هستیم که حضرتعالی موفق شوید و کاری کنید که اعتماد مردم برگردد.

حسین عجمی
ارسال نظرات