۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۸۷۰۱۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

بی‌تفاوتی نسبت به دردمندی دیگران از نشانه های ضعف ایمان است

بی‌تفاوتی نسبت به دردمندی دیگران از نشانه های ضعف ایمان است
تهران - استاد حوزه با بیان اینکه پیوندهای مقدس میان مؤمنان، آنها را برای عصر ظهور آماده می سازد، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به دردمندی دیگران از نشانه های ضعف ایمان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در شب هفتم محرم در مراسم عزاداری هیئت ریحانه الحسین(س) تهران با بیان این که پیوندهای مقدس، شیعه را آماده ظهور می کند، اظهار داشت: شیطان نقاط حساس زندگی افراد را مورد هدف قرار می دهد و این که مؤمنین از هم جدا شوند، نقشه بزرگ اوست.

وی با اشاره به اهمیت جماعت در کارها از منظر دین گفت: امام صادق(ع) فرمودند «پدرم امام باقر(ع) وقتی که حاجتی داشت، اعضای خانواده را جمع می کرد، می گفت که من دعا می کنم و شما آمین بگویید».

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند جمع ها، صمیمیت ها و همدلی ها را دوست دارد و شیطان قصد دارد که میان مؤمنین گسست و جدایی اتفاق بیفتد؛ از فرهنگ دینی(قرآن و روایات) بر می آید پیوندی که میان مؤمنان است، یک پیوند واقعی، اصیل و تکوینی بوده و قراردادی نیست؛ پیوند میان مؤمنان تشبیه به پیوند میان سلول های بدن می شود.

وی افزود: پیوند و سنخیتی که میان مؤمنین و امامشان است، به نوعی میان خود مؤمنین هم وجود دارد؛ اگر مؤمنی از درد مؤمن دیگری دردمند شد، بداند که ایمان خوبی دارد و اگر نسبت به درد مؤمنی بی خیال بود، این نشان از ضعف در ایمان فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر فرمودند مردم دو دسته اند یا برادر دینی ات هستند یا شبیه تو هستند، ولو این شیعه نیستند؛ در فرهنگ دینی ما حیوانات و گیاهان حقوق دارند اما پیوند میان مؤمنین قوی تر است؛ روایات متعددی داریم که اگر به مؤمنی خدمت و احترام کنید، رابطه تان با محکم اهل بیت(ع) می شود و اگر مؤمنی را تحقیر و به او ظلم کنید، به همان مقدار رابطه تان با اهل بیت(ع) قطع می شود.

وی ضمن بیان روایتی در خصوص حقوق افراد نسبت به یکدیگر گفت: امام صادق(ع) فرمودند هفت حق واجب بر عهده مؤمنین است که اگر آن حقوق را رعایت کردید، ولایت خود را با ما وصل کردید و اگر حق مؤمنی را ضایع کردید، از ولایت حق خارج شده اید که اولین حق از حقوقی که آن حضرت فرمودند، این است که هر چه برای خود می پسندی، برای برادر مؤمن خود پسند و هر چه برای خود نمی پسندی، برای مؤمنان هم نپسند.

این کارشناس مذهبی، رفع حوائج مردم و مؤمنین را عامل محکم تر شدن رابطه با اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اشک و سینه زنی و اظهار ارادت به اهل بیت(ع) کردن، رابطه را با آن حضرات محکم می کند اما یک راه دیگر برای این مسأله، رعایت حقوق یکدیگر است؛ این ها نه صرفاً در خصوص پدر و مادر و خواهر و برادر است، بلکه در خصوص دیگر افراد که هیچ آشنایی هم نداریم، صدق می کند./822/

پوششی/ رفع حوایج مردم و مؤمنین عامل محکم تر شدن رابطه با اهل بیت می شود

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
یک تار موی اسلامگرایان را با کل هیکل سکولارها معاوضه نمی کنیم..
0
0