۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۸۷۱۷۳
امام جمعه موقت کاشان:

عزاداری‌ها انسان را از گمراهی نجات می دهد

عزاداری‌ها انسان را از گمراهی نجات می دهد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه عزاداری ها انسان را از گمراهی نجات می دهد، گفت: عزاداری‌ها و شور حسینی وسیله‌ای برای رسیدن به شعور حسینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار ظهر امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) روز عاشورا در کربلا نمایشگاهی از زیبایی‌ها برپاکرد، از این رو حضرت زینب(س) در جلسه ابن زیاد می‌فرماید من در کربلا چیزی به جز زیبایی ندیدم.

وی با اشاره به اینکه این عزاداری‌ها و گریه‌ها برای این است که شیعه راه را گم نکند، افزود: اهل بیت(ع) مقام بسیار والایی دارند و نیازی به عزاداری و گریه‌های ما ندارند و عزاداری‌ها و شور حسینی ما وسیله‌ای برای رسیدن به شعور حسینی است.

به گفته وی اگر عزاداری‌های ما همراه با شعور حسینی نباشد شور حسینی اثرگذار نخواهد بود و برای داشتن شور و شعور حسینی باید هزینه داد و یکی از هزینه آن مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام حسین روز عاشورا صحنه‌های زیبایی را به منصه ظهور و در مقابل چشم جهانیان قرارداد و امروز نیزما اگر بخواهیم در مسیرامام حسین(ع) قرارداشته باشیم شور حسینی را باید همراه با شعور حسینی کنیم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) و اصحاب او از بهترین انسان‌های روی زمین بودند و ما اگر بخواهیم در مسیر امام حسین(ع) قرارداشته باشیم باید مزین به ارزش‌های اخلاقی باشیم و حسینی زندگی کنیم.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه روز عاشورا نیازی به خواندن مصیبت امام حسین(ع) نیست، گفت: تجسم صحنه‌های روزعاشورا سبب بی قراری انسان و اشک و گریه برای مظلومیت امام حسین (ع) است./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات