۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۸۷۵۸۸

عزیزی خادم اعلام کرد؛ تأیید میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی

عزیزی خادم اعلام کرد؛ تأیید میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی
رئیس فدراسیون فوتبال از میزبانی ایران در دیدار‌ با سوریه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا؛ شهاب‌الدین عزیزی خادم درباره آخرین وضعیت میزبانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: به لطف خدا و دعای خیر مردم اتفاق مهمی برای کشور رخ داد و ما به حق‌مان رسیدیم و میزبان بازی با سوریه در تهران خواهیم بود. این اتفاق می‌تواند راه صعود ما را هموارتر و فضا را آرام‌تر کند. حق فوتبال ایران در چند سال گذشته داده نمی‌شد ولی الان این اتفاق رخ داده است.

وی افزود:‌ مسائل کلی‌ و مهم‌تری وجود داشت که همکاری مناسبی انجام شد و جا دارد از آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما هم تشکر کنم.

عزیزی خادم تصریح کرد:‌ ستادی برای آماده‌سازی جام جهانی تدارک دیدیم که اولین جلسه آن هم برگزار شد. افراد دیگر هم از سوی دولت به ما اضافه شوند تا برنامه‌ریزی برای فوتبال ملی که وجهه اتحاد ملی است را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون گفت: تمام کارهای ویزای تیم سوریه برای حضور در تهران انجام و تحویل وزارت خارجه شده و این تیم روز دوشنبه 30 آگوست وارد می‌شود. همچنین ناظران و تیم داوری نیز به تهران سفر می‌کنند. همه چیز برای بازی با سوریه برنامه ریزی شده و آماده است. نکته مهمی باید به آن اشاره کنم این است که در فرایند و پروسه این میزبانی دیدیم که هر موقع با نیت خالص کنار هم و همدل باشیم، موفق می‌شویم. امروز شاهد نمایش وفاق در کشور بودیم و پس از چند سال میزبانی بازگشت و امیدواریم زمینه ساز میزبانی‌های دیگر فراهم شود. فضای سنگین کووید ١٩ دامن‌گیر کل جهان شده و می بینیم و احتمال دارد رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی به کشورهای دیگری انتقال یابد. برنامه ریزی بازی سوریه انجام و کارهای لازم ساماندهی شده است، اما از فردا بی‌خبریم.

عزیزی خادم در خصوص حضور تماشاگران در مسابقاتی که به میزبانی ایران برگزار می شود، اظهار داشت: با AFC وارد تعامل خوبی شدیم. این نهاد نیز الزامات خاص خودش را دارد و باید با یک رفتار تعاملی، هماهنگی با این نهاد بالادستی و نیز سازمان های داخلی، کار را پیش ببریم تا رضایت افکار عمومی فراهم شود. بازی اول در پیش است و همه کارها برای انجام در تهران انجام شده است. درباره حضور تماشاگران در بازی اول بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد، اما بعد از آن باید به دوحه سفر کنیم و بازی سوم در امارات و بازی چهارم مقابل کره جنوبی است و احتمالا بتوانیم به کسانی که واکسن زدند با کارت ویژه اجازه ورود بدهیم. امیدواریم موجب خشنودی و خوشحالی مردم شویم که بزرگترین سعادت دنیوی و اخروی است.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: یار دوازدهم تاکید رئیس سازمان صدا و سیما بود و قرار شد سازمان و رسانه‌ها برنامه‌ریزی مبسوطی داشته باشند. از رسانه‌هایی که تیم ملی را مورد تکریم قرار می‌دهند باید تشکر کنم. همه باید وظایف‌مان را برای خشنودی مردم پیش ببریم.

به گزارش تسنیم ایران و سوریه 11 شهریور در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر به مصاف یکدیگر می‌روند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات