۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۸۷۷۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم اهتمام ویژه دولتمردان به عدالت اجتماعی / مردم از تبعیض ها گلایه دارند

لزوم اهتمام ویژه دولتمردان به عدالت اجتماعی / مردم از تبعیض ها گلایه دارند
اصفهان - آیت الله سلیمانی سنگربانی دینی و توسعه عمرانی را دو وظیفه مهم دولتمردان دانست و گفت: دولتمردان به عدالت اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، هفته دولت و آغاز به کار دولت جدید را تبریک گفت و برای دولت سیزدهم آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین رأی بالای نمایندگان مجلس به سید جواد ساداتی نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم را تبریک گفت و از آیت الله رئیسی به خاطر حسن اعتماد به ویز جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی دولتمردان و مسؤولان کشور باشند

آیت الله سلیمانی با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهید باهنر و شهید رجایی در مکتب امام امت شیوه زندگی زاهدانه را دراوج قدرت سیاسی آموختند و درراس نظام مسؤولیت داشتند، از این رو زندگی این دو شهید باید الگویی تمام عیار برای دولتمردان و مسؤولان کشور باشد.

وی افزود: امروز مسؤولان کشورآزادی و استقلال و امنیت و جایگاه خود را مدیون پابرهنگان و زاغه نشینان و مردم کوچه و بازار هستند و مسؤولان درهر جایگاهی که قرار دارند مدیون ملت هستند و باید به درخواست‌های مردمی که آن‌ها به این جایگاه رسانیده اند توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر که به چنین جایگاهی رسیدند، گفت: امروز مسؤولانی که در جایگاه شهیدان رجایی و باهنر قرار گرفته اند باید متوجه باشند، فلسفه حکومت اسلامی برای رسیدن به قدرت و ثروت اندوزی نیست بلکه عمران و آبادی و اصلاحات اجتماعی و خدمات دینی است.

سنگربانی دینی و توسعه عمرانی دو وظیفه مهم دولتمردان است
 
آیت الله سلیمانی گفت: اگراهتمام دولتمردان بر عمران و آبادانی، توجه به معیشت مردم، بازکردن گره‌های کور اقتصادی و رفاه مردم باشد چنین دولتی اسلامی خواهد بود، چرا که با نام اسلام مشکلات برطرف نخواهد شد بلکه مشکلات فقط با توجه به محتوای اسلام برطرف می‌شود.

وی سنگربانی دینی و توسعه عمرانی را دو وظیفه مهم دولتمردان دانست و ادامه داد: اگر دولتمردان می‌خواهند در طریق اسلامی حرکت کنند باید سنگربانی دینی و توسعه عمرانی را در اولویت فعالیت‌ها و سرلوحه کار خود قراردهند.

نماینده ولی فقیه همچنین با انتقاد شدید از سیستم بانکی در نظام اسلامی ایران، گفت: بخشی از بدبختی جامعه امروز به دلیل سیستم بانکی کشور است.

مردم از تبعیض ها گلایه دارند

آیت الله سلیمانی گفت: دولت سیزدهم نیرو‌هایی که به خدمت می‌گیرد باید دارای دانش و تخصص، تعهد و دین داری، سلامت پاکی، کارآمد، شجاع در تصمیم گیری، پیرو خط اعتدال، عدالت محور و تحولگرا، عاشق و دلداده مردم، همگرایی در اعضای کابینه بوده و نگاه ملی به کشور داشته باشند نه اولویت وزیران به محل ولادت شان باشد و مانند مردم برای مردم و از مردم باشند.

به گفته وی مردم ایران از کاستی‌ها گلایه‌ای ندارند، اما از تبعیض‌ها گلایه دارند و دولتمردان باید اهتمام ویژه به عدالت اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منصفانه نیست برخی از الان دولت را نقد کنند، بلکه باید به دولت فرصت داد، اظهار داشت: نمی‌توان درکوتاه مدت از دولت انتظار معجزه داشت بلکه باید به دولت فرصت داد تا با اتکای به ظرفیت‌های داخل بدون چشم داشت به خارج مشکلات کشوررا برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم که دولتی برخواسته از دل مردم و انقلابی و امید رهبری است بتواند برنامه‌های خود را با موفقیت انجام دهد./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات