۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۸۹۰۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت سیزدهم راه حل مشکلات کشور را به تعامل با جهان گره نمی زند

دولت سیزدهم راه حل مشکلات کشور را به تعامل با جهان گره نمی زند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه مرکز مازندران اعتماد به داخل و ملت ایران را مهم ترین رویکرد دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به 20 سال حضور خفت بار آمریکا در افغانستان، گفت: آمریکایی ها به بهانه انفجارهای 11 سپتامبر که دلایل آن مشخص نیست و برای مقابله با القاعده به افغانستان یورش آوردند و این کشور را اشغال کردند.

وی، القاعده و سایر گروه های تروریستی نظیر داعش را ساخته و پرداخته نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا دانست و افزود: آمریکایی ها پس از افغانستان، عراق را نیز اشغال کردند و قصد بعدی آنها را نیز ایران و کل منطقه بود، در صورتی که تولید کننده اصلی تررویست در جهان خود آنها هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکایی ها القاعده را به وسیله پاکستان به وجود آوردند، تصریح کرد: پس از 20 سال شکست، آمریکایی ها مفتضحانه از افغانستان خارج شدند و حضور آنها جز ویرانی، فساد و کشتار مردم دستاوردی نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که 250 هزار غیر نظامی در جریان حضور آمریکایی ها در افغانستان کشته شدند، افزود: خانه های بسیاری در این کشور تخریب و مواد مخدر افزایش چشمگیری پیدا کرد و فساد را گسترش دادند.

وی با بیان این که آمریکا به عنوان یک قدرت وحشی، درکی از عقلانیت و حقوق بشر ندارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی بی عقل های منطقه و کشورمان پادوی غرب شدند و غرب زده هستند و به نفع آمریکا حرف می زنند و نگاهشان این است که باید در کنار آمریکا رشد کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های ایران اسلامی ملت ها متوجه شدند که نباید به آمریکا دل بست، تصریح کرد: دل بستن به قدرت های استکباری هیچ دردی را دوا نمی کند و این برای بسیاری از ملت ها نهادینه شده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به فعالیت و تلاش های دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم دولتی انقلابی است که در خط اصیل انقلاب حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که اعتماد به خود و ملت ایران مهم ترین رویکرد دولت سیزدهم است، تصریح کرد: دولت در این که مذاکره و تعامل با جهان را در دستور کار دارد، اما مشکلات کشور را به ارتباط با جهان گره نمی زند.

وی با تأکید براین که راه حل مشکلات کشور ایستادن روی پای خودمان است، بیان داشت: باید با اعتماد به ملت و عنایت الهی از مشکلات عبور کنیم و به پیشرفت دست یابیم و اگر جز این باشد خیانت به انقلاب و شهدا است./950/پ201/

ارسال نظرات