۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۹۷۸۸
قالیباف در مازندران تأکید کرد؛

عزم جدی مجلس برای حذف قوانین زائد به منظور پیشرفت، تولید و اشتغال در کشور

عزم جدی مجلس برای حذف قوانین زائد به منظور پیشرفت، تولید و اشتغال در کشور
مازندران - رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز از دپو شدن کالاها در بنادر کشور تأکید کرد و گفت: نباید هیچ کالایی بیش از شش ماه در بنادر کشور دپو شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در سفری یک روزه به مازندران از بندر اقتصادی امیر آباد در بهشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت این گلوگاه اقتصادی استان مازندران قرار گرفت.

وی در این بازدید از نهایی شدن موضوع منطقه آزاد مازندران در کمیسیون مربوطه خبر داد و افزود: این طرح در روزهای آینده در صحن علی مجلس مطرح و پس از تأیید دوباره برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی، بنادر را گلوگاه‌های اقتصادی کشور دانست و افزود: حل مشکلات بنادر و مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی و انقلابی است.

قالیباف در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرهیز از دپو شدن کالاها در بنادر کشور تأکید کرد و گفت: نباید هیچ کالایی بیش از شش ماه در بنادر کشور دپو شود.

وی در ادامه سخنان خود از تلاش مجلس برای حذف قوانین زائد به منظور پیشرفت، تولید و اشتغال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: همه تلاش ما برداشتن موانع تولید در کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت کاهش کاغذ بازی های اداری به منظور افزایش روند مبادلات در بنادر کشور تأکید کرد و گفت: زمان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور باید کوتاه‌تر شود.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان این که اهمیت مناسبات اقتصادی یکی از رویکرد های جدی مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: مجلس از قابلیت‌های مهم اقتصادی کشور در حل چالش‌های این عرصه استفاده خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بندر امیر آباد و میزان سرمایه گذاری در آن اشاره کرد و گفت: بندر امیر آباد دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا است.

قالیباف در ادامه سخنان خود افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت بندر امیرآباد حجم مبادلات اقتصادی کشورمان با کشورهای ساحلی خزر افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ شرکت در یادواره شهدای بهشهر، حضور در مراسم یادواره شهدای وزرا محله محمودآباد و نشست با مجمع نمایندگان مازندران از جمله مهم ترین برنامه های سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به مازندران است./1325/

ارسال نظرات