۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۹۰۱۰۹
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خبر داد؛

سهمیه ۶۰۰ نفری برای زائران کرمانشاهی در سفر به کربلا

سهمیه ۶۰۰ نفری برای زائران کرمانشاهی در سفر به کربلا
کرمانشاه ـ نیک روش گفت: دولت عراق در اربعین امسال برای کشور ایران در حدود ۳۰ هزار سهمیه زائر در نظر گرفته است که از این تعداد ۶۰۰ نفر سهم استان کرمانشاه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حسین نیک روش، مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه صبح امروز در نشستی خبری ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: مردم کرمانشاه از قدیم الایام محبت و علاقه وافری به اهل بیت(ع)دبه ویژه سیدالشهدا(ع) داشته و دارند.

وی گفت: به همین منظور همه ساله در ایام محرم و صفر شاهد برپایی مجالس عزاداری با حضور عاشقان و دلسوختگان اهل بیت(ع) ردر سراسر استان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از سوی دیگر به علت نزدیکی کرمانشاه به کربلای معلی این استان در ایام سال به ویژه در محرم و صفر میزبان زائران حسینی بوده است، ولی در سال گذشته به علت شیوع کرونا مرزهای خروجی این استان بر روی زائران اربعین حسینی بسته بود و امسال هم بنا بر تصمیمات گرفته شده پیاده روی و راهپیمایی اربعین حسینی انجام نمی گیرد و زائران تنها از طریق هوایی می توانند خود را به عتبات عالیات برسانند.

نیک روش ادامه داد: همچنین دولت عراق در اربعین امسال برای کشور ایران در حدود 30 هزار سهمیه زائر در نظر گرفته است که از این تعداد 600 نفر سهم استان کرمانشاه می باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: بنابراین زائرینی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با مراجعه به سایت «سماح» کار ثبت نام خود را انجام دهند و براساس آخرین آمار هنوز ظرفیت 600 نفر کرمانشاه کامل نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از بین 374 نفری که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند تاکنون مدارک هویتی 217 نفر برای تحویل روادید کامل بوده است و از مابقی افرادی که ثبت کرده اند درخواست می شود که هرچه سریعتر مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری نمایند.

نیک روش در ادامه سخنان خود اظهار  داشت: بنابر آنچه که بیان شد، امسال سفر به کربلا از طریق هوایی صورت می گیرد، بدین منظور زائرین کرمانشاهی می توانند از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی این استان به مقصد شهر نجف در مراسم اربعین حسینی در عراق حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از زائرین حسینی درخواست می شود به علت بسته بودن مرزهای زمینی در سطح کشور به ویژه های مرزهای استان کرمانشاه از مراجعه به این مبادی خروجی اکیدا خودداری نمایند./1400/پ210/

ارسال نظرات