۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۸۹۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

کسی در نظام جمهوری اسلامی می تواند بگوید توانسته‌ام حق نماز را ادا کنم؟

کسی در نظام جمهوری اسلامی می تواند بگوید توانسته‌ام حق نماز را ادا کنم؟
آذربایجان شرقی ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: نماز سنگین است، مگر برای خاشعون، آیا در نظام جمهوری اسلامی کسی می‌تواند بگوید من توانسته‌ام حق نماز را ادا کنم؟

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر ستاد اقامه نماز استان در تبریز اظهار داشت: نماز سنگین است، مگر برای خاشعون، آیا در نظام جمهوری اسلامی کسی می‌تواند بگوید که «من توانسته‌ام حق نماز را ادا کنم؟»

وی با ابراز تأسف از اینکه قرآن را علم نمی‌دانند، گفت: یکی از اساتید حقوق می‌گفت از آیات قرآن حدود ۲۶۰۰ موضوع و نکته حقوقی استخراج کرده‌ام.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به دیگر مبانی معرفتی و علمی قرآن اشاره کرده و افزود: ترجمه الله اکبر است که باعث می‌شود امام خمینی (ره) بگویند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

وی در ادامه توصیه‌ای به منبری‌ها داشت و گفت: سخنرانی‌ها باید کوتاه و حتی یک دقیقه‌ای باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین تاکید کرد: در هیئت امنای مساجد باید از جوانان و خانم‌ها هم استفاده شود.

این مفسر و فعال قرآنی ضمن دعوت مردم تبریز به کتابخوانی، گفت: این شهر که هوای خنک‌تر و معتدلی دارد، باید مردمان باسوادتری هم داشته باشد. هر هفته یک کتاب بخوانید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به ابراز رضایت رهبر انقلاب نسبت به امام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: دو روز قبل که در دفتر رهبر انقلاب بودم، ایشان از حجت الاسلام آل هاشم رضایت داشتند. ایشان طبق آیه شریفه قرآن «از مردم، در مردم و با مردم» هستند./د۱۰۱/

ارسال نظرات