۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۹۱۹۰۹
معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت:

حرم های مطهر در متن جامعه هستند | جریان نفوذ واقعیتی غیر قابل انکار است

حرم های مطهر در متن جامعه هستند | جریان نفوذ واقعیتی غیر قابل انکار است
حجت‌الاسلام احمدی گفت: جریان نفوذ در حوزه علمیه، واقعیتی غیرقابل انکار است و جریان نفوذ تلاش خود را حتی با لباس روحانیت انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بازدید از خبرگزاری رسا و دیدار با حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل این خبرگزاری ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های مجموعه خبرگزاری رسا گفت: آستان حضرت فاطمه معصومه (س) یک مجموعه معنوی و مورد توجه اقشار مختلف مردم فارغ از هرگرایش سیاسی یا دینی و ملی است.

وی افزود: باور ما این است که آستان‌های مقدس نماد توحید هستند و طبیعتاً وقتی نماد توحید باشند، متناسب با اندیشه، روش و سیره کسی که در آنجا مدفون است، نقطه مقابل آن، طاغوت، شرک و کفر قرار می‌گیرد و طبیعتاً هرکاری که انجام می‌دهد باید در این راستا باشد؛ چرا که حرم‌ها فارغ از مسائل روز نیستند.

جریان نفوذ، واقعیتی غیرقابل نفوذ است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) هماهنگی آستان‌های مقدس با زمان را توضیح داد: وقتی فردی که وارد این مکان‌های مقدس می‌شود نباید فکر کند که به ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ سال قبل بازگشته و برای او فرقی نکند؛ حرم‌ها در متن جامعه هستند و طبیعتاً باید متناسب با زمان جامعه شکل بگیرند.

وی ادامه داد: رویکرد ما در مجموعه معاونت فرهنگی این است که برنامه‌های آستان مقدس، یک مرز شفافی با جریان‌ها، افراد و افکاری که در جامعه مطرح می‌شود و با بحث توحید زاویه دارد، داشته باشد. واقعیت امروز این است که در جنگ احزاب قرار داریم، دشمن به‌خوبی بر روی جریان‌های مختلف داخلی کشور کار کرده و تلاش کرده این‌ها را جذب یا جهت‌دهی کند تا مواضعی بگیرند و حرف‌هایی بزنند تا افکار عمومی به‌سمتی حرکت کنند تا با اهداف عالیه انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به افرادی که نادانسته یا دانسته در این مسیر قدم می‌زنند ابراز داشت: من تاسف می خورم از اینکه گاهی اوقات می‌بینم افرادی که سابقه انقلابی دارند و در رسانه‌های انقلابی فعالیت می‌کردند، امروز کار به جایی رسیده است که شبیه به انجمن حجتیه فکر می‌کنند و نسبت به روحیه استکبار ستیزی انقلاب، موضع منفی گرفته‌اند، کسانی که روزی خودشان داعیه‌دار این مسائل بودند و این تغییر و تحول با انگیزه‌های مختلف در آن‌ها به وجود آمده است.

جریان نفوذ، واقعیتی غیرقابل نفوذ است

وی ادامه داد: خبرگزاری رسا، نشان داده که در این زمینه‌ها ورود کرده و دربرابر جریان تحریف، مقوله تبیین را انتخاب کرده تا بتواند با تبیین درست و آگاهانه، پاسخ این تحریف‌ها را بدهد؛ چون روش آن‌ها معلوم است که یک کلان روایت یا کلان روایت‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند و به ارائه روایت‌های خرد در راستای روایت کلان می‌پردازند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به جریانات مختلف مذهبی‌نما در کشور، پیرامون مسأله نفوذ هشدار داد و گفت: وجه مشترک تمام جریانات با این خرده روایت‌ها، نه به جمهوری اسلامی می‌شود؛ اگرچه این روایت‌ها با همدیگر مشکل داشته باشند. این اتفاقات کار را برای کسی که در جبهه انقلاب فعالیت می‌کند، سخت می کند.

وی افزود: واقعیت این است که جریان نفوذ در حوزه علمیه، واقعیتی غیرقابل انکار است و جریان نفوذ تلاش خود را حتی با لباس روحانیت انجام می‌دهد. شما در خط مقدم جنگ وحشتناک نرم هستید.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات