۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۲۳۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نیروی انتظامی مسیرتعالی و تکامل را پیموده است

نیروی انتظامی مسیرتعالی و تکامل را پیموده است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ مأموریت و مسؤولیت بر عهده ناجا است، گفت: نیروی انتظامی طی سال‌های گذشته مسیرتعالی و تکامل را پیموده کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه سیره زندگی این امام می‌تواند الگوی همه به ویژه جوانان باشد، گفت:همه به فضل و علم و تقوا و طهارت وعصمت و به شجاعت امام حسن عسگری در مقابل دشمنان و به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها شهادت داده اند.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی به حافظان امنیت داخلی و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران مظهر امنیت و اقتدار و نظام است.

آیت الله سلیمانی وظیفه نیروی انتظامی را در حفظ امنیت داخلی و حراست از مرز‌های کشور را مهم و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی برای مقابله با انواع تهدیدات دشمن با هدف کسب اطلاعات و اخبار نیازمند امکانات و تجهیزات نوین است.

وی حفظ و حفاظت و حراست از اماکن، تأسیسات، تجهیزات، و تشکیلات طبقه بندی شده غیرنظامی و حفظ حریم هریک از آن‌ها را بر عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: حفاظت از مسؤولان و شخصیت‌های داخلی و خارجی، جمع آوری سلاح و مهمات و تجهیزات غیر مجاز و صدور پروانه نگهداری و حمل سلاح شخصی از جمله وظایف نیروی انتظامی است.

آیت الله سلیمانی به برخی وظایف قانونی نیروی انتظامی بعنوان ضابط قوه قضائیه اشاره کرد و عنوان کرد: مبارزه با مخدر، مبارزه با قاچاق و منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرائم، اجرا و ابلاغ احکام قضائی و انجام امور مربوط به تشخیص هویت و کشف علمی جرائم از جمله این وظایف است.

وی کنترل و مراقبت از مرز‌های کشور، پروتکل‌های مصوبه مرزی و استیفای حقوق دولت‌ها و اتباع مرزنشین کشور، اجرای مقررات و قوانین مربوط به گذرنامه، ورود و خروج اتباع خارجی با هماهنگی وزارت امورخارجه، اطلاعات، راهنمایی و رانندگی و امورحفظ حریم راه‌های کشور، اجرای قوانین و مقررات وظیفه عمومی، نظارت بر اماکن عمومی، همکاری با سایر نیرو‌های مسلح کشور درمواقع مورد نیاز، همکاری با دبیرخانه پلیس بین الملل «اینترپل»، همکاری با وزاتخانه ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، بانکها، شهرداری‌ها براساس قوانین ومقررات از دیگر وظایف نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امروز بیش از ۴۰ مأموریت و مسؤولیت برعهده نیروی انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی طی سال‌های گذشته مسیرتعالی و تکامل را پیموده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی برای رسیدن به تراز نظام جمهوری اسلامی نیازمند بهبود و ارتقای نیروی انسانی، بهبود ساختار‌ها و روندها، بهبود شیوه‌ها و آئین نامه‌ها و ارتقای رضایت مندی پرسنل است، گفت: نیروی انتطامی برای تحقق این اهداف هنوز مسیر طولانی را باید طی کند.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه سوت پلیس درنیمه‌های شب آرامش و آسایش مردم را به دنیال دارد، ابراز داشت: اقتدارنیروی انتظامی در جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد و این امر امکان پذیراست چرا که رهبری خواستار چنین جایگاهی برای همه نیروی مسلح از جمله نیروی انتطامی است./۱۳۰۷/پ۲۰۱/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات