۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۹۳۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با رسا:

گفتمان سازی برای ایجاد تمدن اسلامی، محور وحدت جوامع اسلامی قرار گیرد

گفتمان سازی برای ایجاد تمدن اسلامی، محور وحدت جوامع اسلامی قرار گیرد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حاکمانی که به عادی سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی پرداختند، در مسیر اختلاف و تفرقه افکنی میان امت اسلامی گام برداشتند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، شاخص اصلی وحدت را فلسطین دانستند و اقدام بعضی دولت‌های منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را گناه و خطایی بزرگ خواندند که باید جبران شود.

از این رو حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان در تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و اهمیت موضوع وحدت در میان جوامع اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: باید گفتمان سازی برای ایجاد تمدن اسلامی، محور وحدت جوامع اسلامی قرار گیرد و همچنین اسرائیل که دشمن مشترک جوامع اسلامی است، باید مورد نفرت و انزجار مسلمانان و امت اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز کرد: زمانی که امت اسلامی در یک نقطه ایجابی و سلبی باهم متحد شدند، خواهند توانست به انسجام و همدلی با هم برسند و به قدرتی بزرگ و شکست ناپذیر در برابر دشمنان تبدیل شوند.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، عامل اصلی ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر جوامع اسلامی در نقاط ایجابی یا سلبی وحدت اسلامی به اختلاف نظر و آرا باهم بپردازند، نخواهند توانست به قدرت منسجم در برابر مشرکان و دشمنان اسلام دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نقطه ایجابی وحدت امت اسلامی همان دستیابی و تلاش برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: باید اندیشمندان و علمای جهان اسلام به  دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی برنامه های دقیق علمی ارائه دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نقطه سلبی برای ایجاد وحدت اسلامی، فاصله گرفتن و انزجار جوامع اسلامی از دشمنان اسلام است، افزود: بزرگترین و برجسته ترین دشمن جهان اسلام اسرائیل غاصب بوده، از این رو لازم است که تمام جوامع اسلامی از این غده سرطانی فاصله بگیرند و اعلان انزجار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بیان کرد: سران و حکام جوامع اسلامی که فاصله خود با رژیم غاصب صهیونیستی را کم کردند و پیمان صلح و دوستی با این رژیم غاصب می بندند، بدانند که آنها به نوعی ولایت کفار را پذیرفتند و برخلاف اتحاد و انسجام امت اسلامی حرکت کردند.

وی بر لزوم هوشیاری تمام جوامع اسلامی نسبت به نقشه های شوم استکبار جهانی به ویژه اسرائیل تأکید کرد و گفت: سران و حاکمانی که به عادی سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی می پردازند، در مسیر اختلاف و تفرقه افکنی میان امت اسلامی گام برداشتند.

ارسال نظرات