۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۹۳۹۴۵
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

اهانت به مراجع؛ پیشینه غرب گرایان/ حمایت های گزینشی اصلاح طلبان از مرجعیت

اهانت به مراجع؛ پیشینه غرب گرایان/ حمایت های گزینشی اصلاح طلبان از مرجعیت
نماینده خبرگان گفت: جریانهای غرب زده و لیبرالهای داخلی دل در گرو اندیشه های غربی دارند، از این رو پیشینه آنها پر از جسارت به مقدسات و توهین به مرجعیت است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد، اما این سخنان با واکنش مهدی جمشیدی در یکی از پایگاه‌های خبری مواجه شد و در یادداشتی با عنوان «هشت‌سال عبرت کافی نیست؟» به نقد این سخنان پرداخت. البته جمشیدی در نوشته ای دیگر بیان کرده؛ «هر چند دفاع مطلق از «ارزش‌های بنیادینِ انقلابی» و «نقادیِ شجاعانه»، فضیلت است و من در «تبیین» و «روشنگری» و «آرمان‌خواهی» و «انقلابی‌گری»، عهدِ خون با ولیّ حکیم‌ بسته‌ام، امّا سخن‌گفتن با «بزرگان قوم» - که عمری را در تعبّد و دیانت خالصانه سپری کرده‌اند - قواعد و آداب متمایزی دارد. امید است که آن فقیه بزرگوار، این «جسارت جوانانه» را بر من ببخشد و اعتذار مرا بپذیرد که میان «غرض» و «غفلت»، تفاوت است. دست‌بوس و قدردان آن وجود شریف هستیم.» اما اصلاح طلبانی که خود همیشه انتقادات و تعریض های فراوانی به مرجعیت داشته امروز به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود برآمده و برخلاف سابقه سوء خود، دلسوز مرجعیت شده اند! یادمان نرفته که این گروه تقلید را مسخره می کردند و در موارد بسیاری که به مرجعیت دینی توهین و بی احترامی می شد نه تنها در مقام حمایت برنیامده بلکه خود نیز جلودار اهانت بوده اند.

در همین رابطه آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی رسا، ضمن محکومیت هرگونه اهانت به ساحت مراجع تقلید، به انتقاد از موج سواری و بهره گیری برخی از احزاب از این مسأله پرداخت و گفت: مقام مرجعیت از جایگاه ولایت عامه امام زمان(عج) در جامعه و در میان مردم برخوردار است. 

وی با بیان اینکه در توقیع شریف حضرت ولیعصر(عج)، فقها به عنوان محل رجوع، پناهگاه و مرجع تقلید شیعیان توصیف شدند، افزود: هرگونه جسارت و اهانت به مراجع تقلید، اهانت به اصل اسلام و ساحت امام زمان(عج) است، از این رو مؤمنان و شیعیان متعهد هیچ گونه توهین و جسارت به مقام شامخ مراجع تقلید را نخواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه سرمنشاء شکل گیری انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و مراجع تقلید هستند، گفت: امام خمینی(ره) از نهاد مرجعیت انقلاب اسلامی را مدیریت و بنیان گذاری کرد و مراجع تقلید قم، مشهد و نجف نیز در کنار امام راحل قرار گرفتند و سبب شد که نظام اسلامی در ایران به وجود آید.

نیروهای اصیل انقلابی همواره معتقد و ارادتمند به مقام مرجعیت هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی ایران همواره از مقام و نهاد مرجعیت دفاع کرده، ابراز داشت: نیروهای اصیل انقلابی همواره معتقد و ارادتمند به مقام مرجعیت هستند و هرگونه تهمت و اهانت به ساحت مرجعیت، تهمت نابخشودگی و جنایتی بزرگ است.

وی با بیان اینکه مخالفان مرجعیت و افرادی که سابقه توهین به مرجعیت دارند، به چند دسته تقسیم می شوند، گفت: استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس با دین اسلام و مذهب تشیع دشمنی دیرینه ای دارند و همچنین نهاد مرجعیت را نماد اسلام  و تشیع می دانند، از این رو بارها به مقابله و هجو و توهین به نهاد مرجعیت پرداختند.

نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: جریان وهابیت و سلفی گری نیز دشمنی دیرینه با علما و فقهای شیعه دارند، بنابراین از هیچ تلاشی در جسارت و توهین به ساحت مرجعیت فرو گذاری نکردند.

آیت الله حیدری ابراز داشت: جریان های غرب زده و لیبرال های داخلی، گرچه تظاهر به مسلمان گری و شیعه بودن هم دارند، اما در حقیقت اعتقادی به دین و مذهب ندارند و دل در گرو افکار و اندیشه های غربی دارند، از این رو پیشینه آنها پر از جسارت به مقدسات و توهین های نابکارانه به مرجعیت است.

افرادی در حوزه، همگام و همفکر با جریان غرب گرا هستند

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در درون حوزه های علمیه افرادی وجود دارند که همگام و همفکر با جریان غرب گرا هستند، گفت: هیچ گونه عکس العمل و موضعی در برابر توهین ها و جسارت ها به مراجع تقلید، از این افراد مشاهده نمی کنیم و همچنین قرائن زیادی در ارتباط و همراهی این افراد با جریان غرب گرای داخلی وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جریان دیگری نیز وجود دارد که به ظاهر از آرمان های انقلاب دفاع می کنند، اما آنها از افکار تندروانه برخوردار بوده و از علم و سواد کافی نیز برخودار نیستند، از این رو بر اثر کم اطلاعی و ناآگاهی به انتشار مطالب نامربوط علیه مرجعیت می پردازند.

وی با بیان اینکه این جریان تندرو هیچ گونه ربطی به جریان اصیل انقلابی بصیر و آگاه ندارد، افزود: هرگز این گروه نمی تواند ادعای نمایندگی و مطالبه گری نظام را داشته باشد، بنابراین اگر سایت و پایگاه اطلاع رسانی این جریان مطلبی علیه مرجعیت اصیل انقلاب نگارش کردند، نباید آن را به جریان اصلی انقلابی نسبت داد.

بیانیه جامعه مدرسین فصل الخطاب جریان های اصیل انقلابی قرار گیرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جریان غرب زده و لبیرال داخلی از همین مسائل استفاده کرده و قصد دارد که از فضای گل آلود عیله جریان اصیل انقلابی بهره ببرد، از این رو به موج سواری و شانتاژ خبری در رسانه های خود می پردازند.

وی با بیان اینکه جریان اصیل انقلابی همواره حمایت و پشتیبانی خود را از مقام شامخ مرجعیت و فقیه بزرگ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اعلام کردند، گفت: بیانیه جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت شیعه را فصل الخطاب جریان های اصیل انقلابی می دانیم و همچنین هرگونه اهانت جریان های غرب گرا به جریان اصیل انقلابی را نیز محکوم خواهیم کرد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
حتما و قطعا منظور ایشان از آشتی کردن با دنیا.. مخالفت با استکبارستیزی نبوده... و ایشان کمافی السابق ضد آمریکا و ضد استکبار هستند....
3
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
آیا اگر پیش نماز نماز را اشتباه بخواند وظیفه ماموم این نیست که گوشه عبای وی را بگیرد و بکشد تا وی را متوجه اشتباه کند؟
حضرت صافی گلپایگانی فرمودند نباید با دنیا قهر کنیم... آیا مردمی که در شعب ابیطالب گیر افتاده اند یا حسینی که در گودال قتلگاه محاصره شده با دنیا قهر کرده است؟.... یا اینکه سران کفر و شرک جهانیان را از معامله و رابطه اقتصادی با این بندگان خدا محروم کرده اند؟.... بله با سران کفر هم می توان مثل حضرت موسی با اقتدار مذاکره کرد.... می توان مثل حضرت محمد صلح حدیبیه مدت دار کرد...ولی نمی توان تسلیم شد و اصول و قواعد را کنار گذاشت
1
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
چرا آیت الله صافی جواب مردم گرسنه را نمی دهد؟
آیت الله صافی گفته اند مردم مشکلات اقتصادی دارند پس نباید با دنیا قهر کنیم. در حالیکه اولا ما با دنیا قهر نیستیم بلکه مثل مردم شعب ابیطالب و مردم گودال قتلگاه در محاصره دنیایی هستیم که سران کفر و شرک جهانی آنها را تهدید کرده اند که با اینان معامله نکنید... و هنگامیکه کودکان العطش می گویند حسین جهت اقناع آنها زبان خشک خودش را در دهان آنها می گذارد تا اثبات کند او هم تشنه است ... و ابوالفضل با شمشیر به ناوگان خلیج فارس حمله میکند تا یک مشک آب بیاورد.... و زهیر ترسیده و اظهار نگرانی میکند... و بریر قا قاه می خندد و اظهار شادمانی می کند... آیا وقتی مردم گرسنه امروز می گویند حساب بانکی ما خالی شده حضرت صافی هم می تواند مثل حسین حساب خالی بانکی خودش را به کودکان نشان دهد تا آنها آرام بگیرند؟... یا می گوید ما باید با دنیا آشتی کنیم؟.... آقایان انتظار از مراجع اینست که در شرایط تحریم اقتصادی آنها هم زبان خشکیده داشته باشند نه خیس.....
1
0