۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۹۴۷۹۵

آمریکا برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت در کابل ندارد

آمریکا برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت در کابل ندارد
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اظهار اینکه برنامه‌ای برای بازگشایی سفارت این کشور در کابل وجود ندارد، اعتراف کرد که طالبان برای مبارزه با داعش تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در یک نشست خبری تصریح کرد که واشنگتن هنوز برنامه‌ای برای ایجاد روابط دیپلماتیک با طالبان و بازگشایی سفارتش در کابل ندارد.

وی اظهار داشت: وقتی نوبت به بازگشایی سفارت ما در کابل می‌رسد، ما در حال حاضر به طور جدی در این باره فکر نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم آنچه ما می‌خواهیم ببینیم، ایجاد سابقه در رفتار مسئولانه طالبان و رفتار قابل پیش‌بینی است، و سپس ارزیابی خواهیم کرد که چه نیازهایی در جبهه دیپلماتیک داریم.

وست گفت که آمریکا «تعهد تزلزل ناپذیری دارد تا اطمینان حاصل کند که افغانستان هرگز دیگر به سکوی پرتاب تروریست‌ها تبدیل نشود تا به ما یا متحدان ما آسیب برساند».

وی در ادامه تصریح کرد که واشنگتن از تلاش‌های طالبان برای سرکوب داعش حمایت می‌کند.

به گزارش «عرب نیوز»، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در این باره گفت: ما می‌خواهیم طالبان علیه داعش خوراسان موفق شود، فکر می‌کنم طالبان تلاش بسیار شدیدی داعش دارند. ما نگران افزایش حملات داعش هستیم و می‌خواهیم طالبان علیه آن‌ها موفق شوند.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان با اظهار اینکه داعش در افغانستان تهدیدی جدی نیست، گفت که آن‌ها قدرت نظامی ندارند اما تبلیغات برای این گروه تروریستی جریان دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات