۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۴۰۷

طالبان پیگیر حل مشکلات دانشجویان افغانستانی در ایران

طالبان پیگیر حل مشکلات دانشجویان افغانستانی در ایران
سرپرست وزارت تحصیلات عالی دولت موقت طالبان در دیدار با سفیر ایران در کابل از اعزام هیاتی به تهران برای بررسی مشکلات دانشجویان افغانستانی در ایران و رسیدگی به آنها خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «عبدالباقی حقانی» سرپرست وزارت تحصیلات عالی دولت موقت طالبان با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و در زمینه برداشتن موانع موجود بر سر راه تحصیل مهاجران افغان در ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در این دیدار گفت: «یک تیم فنی برای بررسی همکاری های دوجانبه ایران و افغانستان، بورسیه ها و تحصیل و مشکلات مهاجران افغان در ایران به ایران سفر می‌کند.»

بهادر امینیان سفیر ایران نیز گفت که با توجه به اولویت‌های مردم افغانستان با تیم فنی همکاری کامل می‌کند و تجربیات تحصیلی خود را در اختیار تیم قرار دهد.

وزیر تحصیلات طالبان در شرایطی که دانشگاه‌های دولتی در افغانستان هنوز بازگشایی نشده‌اند، هیأتی را برای رسیدگی به مشکلات تحصیلی پناهجویان افغان به ایران اعزام می‌کند.

مینیان همچنین روز سه‌شنبه گذشته با سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و ایران، همکاری رسانه‌‌ای، اعطای بورسیه خبرنگاری، توسعه صنعت توریسم، احیای میراث‌های فرهنگی، همکاری در حوزه موزه و حفظ آثار باستانی و کتاب‌خانه‌های عمومی افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات