۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۹۴۰۱۶

مقامات نظامی و اطلاعاتی دولت سابق افغانستان به داعش ملحق می‌شوند

مقامات نظامی و اطلاعاتی دولت سابق افغانستان به داعش ملحق می‌شوند
یک نشریه آمریکایی گزارش داد که شماری از مقامات نظامی و اطلاعاتی دولت سابق افغانستان برای مقابله با طالبان به داعش ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابعی مدعی شد که شماری از مقامات نظامی و اطلاعاتی دولت سابق افغانستان، که عمدتاً توسط نظامیان آمریکایی آموزش دیده‌اند، برای مقابله با طالبان به گروه تروریستی داعش خوراسان در شمال افغانستان می‌پیوندند.

گزارش می‌افزاید که شماری از این نظامیان به دلیل مشکلات اقتصادی جذب داعش شدند و حضور آن‌ها این گروه تروریستی را در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و تاکتیک‌های جنگی تقویت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است شمار نظامیان دولت سابق افغانستان که به داعش ملحق می‌شوند درحال حاضر اندک اما رو به افزایش می‌باشد.

گفتنی است که پس از تسلط کامل طالبان بر افغانستان، طی چند ماه اخیر چندین انفجار، حمله مسلحانه و تیراندازی  در این کشور به وقوع پیوست که داعش شاخه خوراسان مسئولیت آن را به عهده گرفت، با این حال طالبان تاکید دارند که داعش تهدید جدی برای افغانستان محسوب نمی‌شود و آن‌ها قادرند به تنهایی با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

اخیراً نیز «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه داعش در افغانستان تهدیدی جدی نیست، گفته بود که آن‌ها قدرت نظامی ندارند، اما تبلیغات برای این گروه تروریستی جریان دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات