۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۹۵۱۲۹
افشاگری حجت الاسلام غفاری فر از پشت پرده واکسن هراسان؛

از توهم اجتهاد تا نگرانی برای تجارت خانه عطاری

از توهم اجتهاد تا نگرانی برای تجارت خانه عطاری
استاد حوزه با بیان اینکه سردمداران تجمع کنندگان علیه واکسن صاحب منفعت در تجارت طب سنتی هستند، گفت: این جریان از ابتدائیات فقه و اصول آگاهی چندانی ندارند.

حجت الاسلام حسن غفاری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از تجمعات مخالفان تزریق واکسن کرونا در شهر قم و مطالبی که در این زمینه در فضای مجازی انتشار می دهند، گفت: ادبیات و مطالب این گروه همانند ادبیات ابوموسی اشعری در خلع ولی زمان است.

حجت الاسلام غفاری فر بیان کرد: از مجموعه مطالب و مثال هایی که در عدم تبعیت از الگوگیری از ولایت فقیه آورده اند، بدین نتیجه خواهیم رسید آنها از ولی فقیه و حتی از امام معصوم نیز عبور کرده اند و حتی سیره علمی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را نیز حجت نمی دانند و همچنین طبق اندیشه آنها زمانی که ولی فقیه بیانیه ای صادر کند، لازم الاجرا خواهد بود، اما فعل، قول و ایماء و اشاره او حجت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این افراد نام خود را استاد حوزه گذاشتند، اما از مطالب ابتدایی فقه نیز آگاهی ندارند، گفت: حجیت فعل، قول و تقریر معصومان از مسلمات دین و حجت شرعی است، از این رو انکار تقریر و فعل معصوم این گروه نشان می دهد که آنها فقه جدیدی را تأسیس کردند که ضد فقه اصیل شیعه است.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه فعل رهبر معظم انقلاب در واکسن زدن همراه بیان و رهنمود بوده، تصریح کرد: رهبر معظم در زمان دولت قبل بر امر واردات واکسن به جز چند کشور تأکید داشتند تا اینکه ترزیق واکسن عمومی افزایش یابد و همچنین زمانی که ایشان واکسن کرونا را ترزیق کردند، در همان جلسه مسؤولان را تشویق به تولید واکسن داخلی کردند و همچنین بر امر واردات واکسن تصریح داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: رهبر معظم در دیدار دولت سیزدهم بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک تاکید کرده و این موضوع را وظیفه همگانی دانستند و همچنین به اعضای دولت افزایش واکسیناسیون عمومی را توصیه کردند، از این رو اگر اعضای دولت بخواهند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را گوش فرادهند، باید واردات واکسن و ترزیق واکسن همگانی را افزایش دهند.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: به خود اجتهادی کودکانی که خود را به عنوان استاد حوزه معرفی کردند، توصیه می کنم پای درس و بحث طلبگی برگردند و نگران تجارت خانه عطاری خود نباشند.

وی با بیان اینکه افرادی که در تجمع ضد واکسن در قم ساماندهی کردند ذی نفع در فروش داروهای گیاهی هستند، گفت: این افراد نخواهند توانست دلسوز برای مردم کشور باشند، زیرا صاحب منفعت در تجارت طب سنتی هستند.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نه در طب سنتی و طب نوین منفعتی ندارد، ابراز داشت: چرا این گروه با رهنمودها و سیره رهبر معظم انقلاب در امر واکسن مخالف می کنند؟ مگر این جریان همان افرادی نیستند که در دولت روحانی به عنوان اجرای منویات رهبری تجمع داشتند، توهین به مسؤولان نظام داشتند، چرا اکنون به مخالفت با رهنمودهای رهبری اقدام می کنند؟

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) افزود: برخی سردمداران تجمع قم، مبلغ یک میلیارد تومان از فردی که ادعای طب سنتی در ایران دارد، برای ترویج طبیب و طب سنتی گرفته و همچنین یکی از جریان های طب سنتی که پشت قضیه تجمعات واکسن ستیزی بوده در مهرماه امسال بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان گردش مالی داشته است.

حجت الاسلام غفاری فر تصریح کرد: این افراد زمانی که با علما می خواهند سخن بگویند اعلام می کنند که با واکسن اجباری مخالف هستیم، اما در تجمعات شعار می دهند هیچ فردی واکسن نزند.

وی با اشاره به حضور بانوان شرکت کننده در تجمع که از تهران به قم آمده بودند، افزود: پشت صحنه تجمع کنندگان، طلبه لرستانی بوده که با جریان احمدی نژاد ارتباط دارد و همچنین طلبه یزدی بوده که سینه چاک بقایی و مشایی بوده و فردی که در میان مردم شعار می داد، دارای منفعت از طب سنتی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: این جریان انقلابی نما از ابتدائیات فقه و اصول آگاهی چندانی ندارند و قائل به حکم حکومتی ولی فقیه نیستند، حتی فعل معصوم که مسلمات فقه شیعه بوده را انکار می کند و همچنین آنها دارای منفعت اقتصادی در جریان واکسن ستیزی هستند.

خبرنگار: حسن شیخی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
دم حاج آقا غفاری گرم
3
8
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کسانی که با حق شدند در ستیز __کنند خنجر خویش را نیک تیز__ زنند ضربه بخود خیلی سخت __ در اندک زمانی شوند تیره بخت __
1
5
محمد حسن مرادی بیناباج
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
رحممت خدا بر آبا واجدادت که حق را جاری وساری می کنی
3
7
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
بسمه تعالی
خدمت آقای غفاری عزیز سلام عرض می کنم.مختصر بگویم این حقیر چندان کسان منفعت طلب طب سنتی را نمی شناسم. اما همین قدر بگویم که بنده به عیان دیدم و از کسان متعددی هم شنیدم که با زدن واکسنها هم از بستگان و اطرافیانشان مرحوم شدند به فاصله کوتاهی و هم تعداد قابل توجهی بعد از زدن واکسن علیرغم رعایت شیوه نا مه های بهداشتی به کرونا مبتلا شدند! شاید عده ای افراد سودجو که معمولا در همه طیفی یافت می شوند و مسائل اصلی را همیشه به حاشیه می برند و باعث ضرر به دیگران می شوند اما شما باید سراغ متخصصین تبعات و عوارض شناس واکسن نوپدید کرونا بروید و سخن ایشان را بشنوید و سپس به منصب قضاوت بنشینید نه آن جماعت معترض به واکسن. امروزه اظهار نظر متاسفانه خیل راحت شده برای همه کس اما بدون مشاهده و مطالعه میدانی که این خیلی خوب نیست. ضمنا بد نیست یادآور شوم که هزینه هنگفتی بابتخرید واکسن از کشورهای خارج شد که می توانسن در داخل در اختیار متخصصین و دانش پژوهان علم پژشکی در طیف وسیع قرار بگیرد برای تولید واکسنهای معتبر و داروهای موثر ولو گیاهی که شور بختانه چنین نشد!
7
3
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
با سلام و احترام بر حضرت حجت الاسلام جناب آقای غفاری و تشکر از معظم له . چندی یش در مورد همین موضوع بنا بر مناسبتی اینبنده ی حقیر مطلبی را در جائی نوشته بودم که مورد تمسخر برخی قرار گرفتم .
بلطف خدا حال و روزم خوش است __ ز حرف حقم قلب دشمن شکست __ چه باید کنم درک و فهمش کم است __ کسی کو بابلیسیان همدم است __ تشکر کنم از تو ای دلنواز __ که دانی به تحقیر نباشد جواز . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
3
5
ناشناس
Canada
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
به نظر من عملکرد سایتهای خبری حوزوی در مورد طب سنتی نشان دهنده سردرگمی مسولان سایتهای خبری حوزه در مواجه با طب سنتی است. سایتهای خبری حوزوی با قدرت تمام اخبار حوزوی را منعکس می کردند که اعتقاد داشت غربالگری در بارداری و سقط کردن جنین های ناقص الخلقه را محکوم است و آن را قتل نفس می خواندند در حالیکه علم پزشکی و پزشکان غربالگری در بارداری و سقط جنین های ناقص الخلقه را لازم می داند. سپس همین سایتهای خبری حوزوی با این استدلال که پزشکان واکسن زدن را لازم می دانند با قدرت تمام حوزویان مخالف واکسن را محکوم می کنند و آنها را دشمنان علم و عده ای قلیل و مطرود از حوزه می دانند. سوال این است که همین پزشکانی که واکسن زدن را لازم می دانند غربالگری در بارداری و سقط جنین ناقص الخلقه را هم لازم می دانند، پس چگونه است در مخالفت با غربالگری و سقط جنین با حوزویان مخالف همراه هستید ولی در واکسن زدن موافق پزشکان هستید؟ همان پزشکانی که با غربالگری و سقط جنین ناقص الخلقه موافق هستند می گویند واکسن هم بزنید ، ولی سایتهای خبری حوزوی با غربالگری و سقط جنین با علم پزشکی مخالفت می کنند و نظر پزشکان را رد می کنند ولی وقتی نوبت به واکسن زدن رسید ناگهان با گفتن اینکه حوزه با علم پزشکی مخالفتی ندارد شروع به حمایت از واکسن زدن می کنند، دلیل این تناقض آشکار چیست؟ به قول علمای حوزوی بائک تجر و بائی لم تجر؟
4
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
احسنت به ایشون
4
5
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
رسانه جیره بگیر
5
4
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
با سلام، در جهالت این افراد شکی نیست. ولی حالا اینکه طلبه لرستانی هست یا نیست، نگارنده این مطلب نیازی نبود اسم استان این فرد رو بیاره. جهت اطلاع، مردم ولایتمدار لرستان استقبال خیلی خوبی از واکسن داشتند و با تبعیت از منویات رهبری، پیشگام واکسن هستند و خواهند بود.
1
3
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
با سلام و احترام بر منفی دهندگان عزیز، از محضر مبارکشان اجازه می خواهم این بنده ی حقیر را حلال کنند ، اگر هم خواستند بفرمایند بنده را باید قصاب حلال کند ایرادی ندارد. چون حقیر قدری شوخ طبع هستم بدون آن که خدای قصد جسارتی به احدی از عزیزان داشته باشم ، برای مزاح عرض می کنم . منفی دهنده ی خوب ، دلشاد به این کارت باش __گر فرصت آری بدست کن برگزار جشن آش _بشرط آن که آش را پر کرده باشی از ماش __اما به مطلوب خود رسیده بودی ایکاش __ از خدای تعالی برای همه ی عزیزان سلامتی و سعادتمندی خواهانم . ملتمس دعای خیرتان هستم . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
نظرات ایشان کاربردی و موثر و مبنائی است
0
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
واکس حربه دشمنان است برای آسیب رساندن مادی و معنوی به مردم عزیز کشورمان
0
0