۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۴۸۳۳
واکنش استاد انقلابی حوزه به حمایت های گزینشی از مراجع تقلید؛

بازی رسانه ای مدعیان خودخوانده مرجعیت و استفاده ابزاری از علما

بازی رسانه ای مدعیان خودخوانده مرجعیت و استفاده ابزاری از علما
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: تجلیل حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از علامه مصباح نشان داد که این مرجع تقلید وارد بازی بازیگران سیاسی نشده است.

حجت الاسلام حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین چرایی برخورد گزینشی جریان غرب گرای داخلی از علما و مراجع تقلید پرداخت و گفت: فردی که ادعای مرجعیت دارد و مراسم رونمایی از رساله خود گذاشته، اکنون بازی رسانه ای با نصیحت های دلسوزانه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را آغاز کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: همین فرد در مصاحبه ای ادعا کرده که در دین اسلام نظام و مبنای اقتصادی وجود ندارد، در حالی که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجعی است که از منتقدین جدی نظام ربوی بانکداری کشور است.

وی با بیان اینکه این گونه افراد و جریان ها نه تنها بازیگر سیاسی بلکه دروغگو هستند که علم دفاع از مرجعیت را برافراشتند، گفت: اگر این افراد و جریان ها دلسوز مرجعیت هستند، چرا از بیانات و نوشتارهای حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بیان اسلام سازی بانک ها و بانکداری بدون ربا هیچ گونه دفاع و سخنی ندارند.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: این افراد قبل از اینکه با اندیشه علامه مصباح یزدی و نظام اسلامی مشکل داشته باشند و بخواهند با بازی های رسانه ای از وجاهت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سوء استفاده کنند، با برخی از مبانی دین مشکل دارند.

وی با بیان اینکه این افراد و جریان ها دنبال تئویزه کردن اسلام آمریکایی در جامعه هستند، اظهار کرد: اگر مجموعه سخنان و مصاحبه های فردی که ادعای مرجعیت دارد را مطالعه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که آنها تسلیم اندیشه های غرب بوده و نظام سکولار و مدرنیته را همراهی می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: این افرد اسلام را تنها در نماز خواندن، رفتن حج و زیارت اهل قبور خلاصه می کنند تا به زعم خود پیروان بیشتری در مقام تقلید به دست بیاورند. 

وی با بیان اینکه این گونه افراد و جریان ها هیچ زمانی راه به جایی نخواهند برد و در تاریخ نیز این گونه افراد ماندگار نخواهند بود و تنها مراجع بزرگ در تاریخ ثبت و ماندگار خواهند شد، افزود: برخی دوستان ما تصور کردند که به بیت مرجعیت بزرگ وصل شدند و این گونه رفتارها ناشی در اختلاف روش و مبنا است، اما بعد از مدتی علمای اصیل حوزه از این جریان ها فاصله گرفتند.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: در جمع اساتید خطاب به این فرد گفتم که خدا را شکر که هنوز مراجع عظام ما زنده هستند و لازم نیست که شما به بهانه های متفاوت به توزیع شهریه بپردازید.

وی با اشاره به تکریم و تجلیل اخیر حضرت آیت الله صافی از آیت مصباح یزدی گفت: برخی می خواهند این تکریم را این گونه توجیه کنند که حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از باب تکریم میهمانان این فرمایشات را داشتند، در حالی که مرجع تقلید شیعیان در روز رحلت آیت الله مصباح یزدی پیام ارزشمندی در تکریم و تجلیل از مقام علمی ایشان صادر کرد که دیگر نمی توان در نوشتار ایشان دخل و تصرف کرد.

آیت الله صافی همواره در دفاع از نظام اسلامی، رهبری و علمای دین موضع گیری دارد

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و برادر و والد ایشان از ارادتمندان و علاقه مندان ویژه به ساحت حضرت زهرا(س) بودند، از این رو، حضرت آیت الله صافی به شخصیت هایی که در تقویت محبت و بزرگداشت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) مطالب و سخنانی دارند، ارادت ویژه ای دارند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از جمله افرادی هستند که در عمل، سخن و نوشتار خود در دفاع و تکریم اهل بیت به ویژه حضرت زهرا(س) بسیار شفاف و صریح بود، افزود: اعضای ستاد بزرگداشت علامه مصباح یزدی کتاب دوجلدی شرح خطبه فدکیه را خدمت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بردند که نمادی از این امر بوده، بنابراین مرجع تقلید شیعیان از این رو تجلیل ویژه ای از علامه مصباح یزدی داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: فردی که ادعای مرجعیت دارد موضوع کنار آمدن با بهائیت به بهانه تقریب مذاهب اسلامی را بیان کرده، از این رو این فرد در هیچ موضعی با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اشتراک نظر ندارد.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: تجلیل حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از علامه مصباح و پاسخ ایشان به رئیسی نشان داد که این مرجع تقلید شیعیان وارد بازی بازیگران سیاسی در این زمینه نشده و ایشان همواره در حمایت و دفاع از نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و علمای دین و حامیان ولایت فقیه موضع گیری داشته است./1325/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
انگیزه‌هایی وجود دارد برای اینکه فضای انقلابی قم را تغییر و روحیه‌ی انقلابی قم و روحیه‌ی دینی قم را کمرنگ کنند
2
1