۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۲۹۶
سناتور روس:

مردم سوریه، عراق و افغانستان دائماً قربانی جنایات آمریکایی‌ها شده‌اند

مردم سوریه، عراق و افغانستان دائماً قربانی جنایات آمریکایی‌ها شده‌اند
اسلوتسکی در واکنش به افشای کشته‌شدن ۷۰ نفر از ساکنین شهری در سوریه گفت: این نخستین حادثه نیست و مردم عادی همواره در حملات آمریکا به سوریه، عراق و افغانستان محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که مقامات نظامی آمریکایی بارها اجازه کشتن مردم بی‌دفاع غیرنظامی را در حملات هوایی آنها نه‌تنها در خاک سوریه، بلکه در عراق و افغانستان صادر کرده‌اند و اکنون هم واکنش آنها به افشای یکی از جنایات آنها، برخوردی کاملاً کینه‌توزانه است.

روز شنبه روزنامه "نیویورک تایمز" افشا کرد که نظامیان ایالات متحده در خصوص حملات هوایی در سوریه که در سال 2019 مردم عادی و غیرنظامی یک منطقه مسکونی در این کشور را هدف قرار داده آنها را کشتند، سکوت کردند. طبق اطلاعات این روزنامه، در تاریخ 18 مارس سال 2019 یک فروند جنگنده اف‌ـ‌15ای آمریکایی بدون اخطار بمبی 500پوندی را بر سر ساکنین شهر باغوز سوریه که حدود 70 زن و کودک هم در آنجا بودند، انداخته است.

این روزنامه یادآور شده است، نیروی هوایی آمریکا در سال 2019 در جریان حدود هزار حمله خود به مناطق مختلف سوریه و عراق، از 4 هزار و 729 بمب و موشک استفاده کرده است که بر اساس اعلام رسمی، در تمام این سال تنها 22 نفر از مردم غیرنظامی کشته شدند و در این گزارشات هیچ صحبتی از حمله مرگبار 18 مارس سال 2019 به میان نیامده است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه در واکنش به این خبر در کانال تلگرام خود نوشته است: «حال واکنش مقامات نظامی آمریکایی به این افشاگری چیست؟ افسارگسیختگی و کینه‌توزی در بالاترین سطح ممکن! طبق ارزیابی آنها، حدود 20 نیروی تروریستی در این شهر حضور داشتند و به همین بهانه در جریان بمباران آنجا، علاوه بر این افراد، 50 نفر از ساکنین عادی نیز کشته شدند و این مسئله اصلاً برای پنتاگون اهمیتی ندارد.»

اسلوتسکی اضافه کرد: «البته این نخستین نمونه از چنین حوادث غیرانسانی نبود. مردم بی‌دفاع و غیرنظامی دائماً به‌عنوان "پول خرد" و "خسارات جانبی" در طول عملیات نظامی آمریکایی‌ها، نه‌تنها در سوریه، بلکه در عراق و افغانستان نیز قربانی حملات آنها شده‌اند.»/۹۸۸/

منبع: نووستی

منبع: تسنیم
ارسال نظرات