۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۵۷۱۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سرانه مطالعه در ایران با استاندارهای جهانی فاصله دارد

سرانه مطالعه در ایران با استاندارهای جهانی فاصله دارد
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در ایران با استاندار‌های جهانی فاصله دارد، گفت: با فرهنگ سازی در جامعه این فاصله را باید کاهش داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن کتاب که در سالن اجتماعات فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد با تبریک هفته کتاب به فعالان در این عرصه، گفت: پیشرفت و توسعه یک جامعه در گرو مانوس شدن افراد با کتاب و کتاب خوانی است.

وی با اشاره به اینکه دین و شریعت اسلام برای جوامع اهل کتاب و پیروان آن‌ها احترام قائل است، افزود: موضوع جزء لاینفک آموزه‌های دینی ما مسلمانان است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه در کتاب مقدس ما مسلمانان از انجیل و تورات صحیح به نیکی یاد شده است، ابراز داشت: متاسفانه برخی از افراد دردین مسیحیت و یهودیت تحریف‌هایی را در این دو کتاب آسمانی وارد کرده اند که به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست.

وی یکی ازمهمترین مولفه‌های پیشرفت جامعه را در مانوس شدن همه آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان با کتاب و کتابخوانی دانست و اظهارداشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی باعث افزایش آگاهی‌ها بین آحاد مردم و در پی آن پیشرفت و توسعه
است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه به کتاب‌های مطرح دنیا با اندیشه و نظر منفی نباید نگاه کرد، افزود: ما بر این باور هستیم، کتاب‌هایی ماندگارخواهد شد که برگرفته از کتب آسمانی باشد.

آیت الله سلیمانی به لزوم تبیین مشوق‌های دولتی برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت:متاسفانه سرانه مطالعه در کشوراسلامی ایران با استاندار‌های جهانی فاصله دارد و باید این خلا را با استفاده از فرهنگ سازی بین مردم بخصوص نوجوانان پر کرد.

لازم به ذکر است، مراسم جشن کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و همکاری فرهنگسرای علامه فیض کاشانی و اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان با هدف تقدیر از فعالان و حامیان حوزه کتاب در کاشان برگزارشد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات