۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۶۶۸۲
آیت الله اعرافی در پیامی عنوان کرد؛

روحانیت؛ پرچمداران و پیشگامان میدان جهاد و اجتهاد

روحانیت؛ پرچمداران و پیشگامان میدان جهاد و اجتهاد
روحانیت اسلام به عنوان پیشگامان و پرچمداران صراط مستقیم الهی در میدان جهاد و اجتهاد گام برمی دارند، و بی هراس از شیاطین تا پای جان می ایستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی به اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام، آورده است: خطه مجاهدآفرین و شهید پرور استان ایلام، ستارگان و اختران فروزانی را در خود پرورانده که از میان روحانیت معزز و معظم و می توان از آیت الله شیخ عبدالرحمن حیدری ایلامی، از مجتهدان معاصر استان ایلام و عضو مجلس خبرگان رهبری یاد کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهدا ستارگان آسمان فضیلتند که بر تارک هستی چون خورشیدی جهان افروز می تابند تا با درخشش انوار الهی خویش، راهنمای بشریت باشند. آنان با خون سرخ خویش، خط شهادت را در گستره تاریخ نگاشتند تا انسان در صراط مستقیم اجتهاد و جهاد گام بردارد و راه رهایی و نجات و سعادت را بپیماید. شهدا در پیشگاه خدا و در قلوب مردم زنده اند و انوار آنان الهام بخش مردمان و روحانیت بخش دلهای دوستان و اولیای الهی است.

روحانیت اسلام به عنوان پیشگامان و پرچمداران صراط مستقیم الهی در میدان جهاد و اجتهاد گام برمی دارند، و بی هراس از شیاطین تا پای جان می ایستند و شربت شهادت را از جام ساقی هستی «وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا »و به دست مبارک «شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا »می نوشند و در مجمع البحرین علم و عمل، ایمان و ایثار، آمیزه ای شگفت از «مِدادُ العُلَماءِ »و «دِماءُ الشُُّهَداءِ » می سازند، و فراتر از افقهای مادی دروازه های عالم قدس را می گشایند و همنشین انبیاء و ائمه و ملائکه در مقام «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ »می شوند، چرا که آنان با عنوان عالمان شهید، نه تنها رها از هرگونه «موت و مردگی »هستند، و در مقام «بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »و « النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ » در جنت خاص الهی مستقر شده اند.

اکنون انسان گرفتار در هزار توی شبکه ها و رسانه های شیطانی، نیازمند چراغ راه الهی است تا هم چونان خورشید بدرخشد و شب تاریک را برای آنان روشن سازد. بی تردید شهداء به مثابه خورشیدهای فروزان می توانند انسان گرفتار امروز را رهایی بخشد و به دریای به نور برسانند و دستگیر مردمان شوند.

خطه مجاهدآفرین و شهید پرور استان ایلام، ستارگان و اختران فروزانی را در خود پرورانده که از میان روحانیت معزز و معظم و می توان از آیت الله شیخ عبدالرحمن حیدری ایلامی، از مجتهدان معاصر استان ایلام و عضو مجلس خبرگان رهبری یاد کرد که در طول جنگ تحمیلی ایران و عراق همگام با رزمندگان اسلام از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی کشور دفاع کرد.

آیت الله حیدری نخستین مجتهدی بود که در ساعات آغازین جنگ تحمیلی با حضور در منطقه مرزی مهران، فرمان تشکیل خط پدافند را صادر و با فراخوانی مردم، بسیج مردمی را پایه گذاری کرد. ایشان همواره به همراه مردم به جبهه ها می رفت و در عملیات فتح میمک که با هماهنگی ارتش و نیروهای عشایر ایلام صورت گرفت فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.

بر روان پاک آن فقید سعید و همه ی علمای مبارز و مجاهد ایلام حجج اسلام والمسلمین آقایان محمد تعمیرکاری، شیخ محمد تقی مروارید، شیخ عباس سلطانی و... شهدای سرافراز آن خطه عزیز به ویژه شهدای روحانیت درود می فرستم و عزت و پیشرفت و سعادت مردم عزیز و جوانان رشید و حوزه علمیه و روحانیت گرانقدر آن استان را از خداوند منان خواهانم و از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این همایش سپاسگزارم و از عدم توفیق شرکت در همایش پوزش می خواهم.

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

والسّلام علیکم و رحمة الله برکاته

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

ارسال نظرات