۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۹۶۹۷۹
رهبرشیعیان پاکستان:

پیامبر اسلام طولانی ترین دوران بردگی را پایان داد

پیامبر اسلام طولانی ترین دوران بردگی را پایان داد
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که امروز بشریت با شدیدترین دوران بردگی روبرو است، گفت: پیامبر اسلام طولانی ترین دوران بردگی را پایان داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، در سخنانی گفت: امروز بشریت با شدیدترین دوران بردگی روبرو است و اربابان آن قدرت های بزرگ جهان اند.

وی با بیان این که خداوند متعال انسان ها را آزاد آفرید اما در هر عصری به شیوه جدیدی از برده داری روبرو شد، افزود: اگرچه دوران برده داری فردی تا حد زیادی به پایان رسیده است، اما برده داری فردی جای خود را به بردگی ملت ها و دولت ها داده است که بسیار شدیدتر از آن است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که بردگی فعلی جهان، بردگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، ابراز داشت: بردگی فرهنگی، خطرناک ترین بردگی است که با حمله و هجوم به عقل و شعور انسان ها، قدرت تفکر را از آنان سلب کرده است.

وی با تاکید به این که انسان برای دستیابی به آزادی خود از زمان زیادی درحال مبارزه است و خداوند متعال  برای پیروزی وی، بهترین و بزرگترین راه را به وی ارزانی داشته است، گفت: دین اسلام نه تنها با نظام برده داری اعلام مخالفت کرد و آنرا عملی پست و مذموم دانست بلکه برای آزادی بردگان راه های زیادی را ترسیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی افزود: نجات بنی اسرائیل از دست فرعون الگوی بزرگی پیش جهانیان است، و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز بزرگترین دوران بردگی سازمان یافته را پایان دادند.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به این که امروز در جهانی متمدن برده داری دیگر جایگاهی ندارد، به فرمایشات مولا امیرالمومنین علی علیه السلام "شما از کی انسان ها را برده خود قرار دادید با این که خداوند متعال انسان را آزاده خلق کرده است" یادآور شد و گفت: امروز نظام سرمایه داری جهانی و مانند آن با شعارهای به ظاهر زیبا و فریبنده، نه فقط افراد را بلکه جوامع، ملت ها و دولت ها را نیز به بردگی خود گرفته اند که فرار از آنها روز به روز دشوارتر می شود.

وی با بیان این که امروز جهان بشریت به انواع نظام برده داری از جمله بردگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (فرهنگی) گرفتار شده است، ابراز داشت: از یک سو، نهادهای مالی بین‌المللی، ملت‌ها و دولت‌های مختلف را به بردگی خود گرفته اند، از سوی دیگر قدرت های بزرگ با حربه های سیاسی بر ملت ها حکومت می کنند و یا با اعمال تحریم بر کشورها قصد دارند آنان را از پای در بیاورند و آنان را مطیع خود سازند./988/

ارسال نظرات