۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۹۷۸
استاد حوزه علمیه خراسان:

هویت و رسالت طلبه در جامعه هدایت‌گری است

هویت و رسالت طلبه در جامعه هدایت‌گری است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام زمانی هویت و رسالت طلبه در جامعه را هدایت‌گری دانست و گفت: خودسازی، تقوا و اخراج محبت دنیا از دل سه لازمه ایفای این رسالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی زمانی فرد، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و رسالت سربازی امام عصر (عج)، اظهار کرد: هویت و رسالت طلبه در جامعه هدایت‌گری است و این هدایت‌گری به معنای نشان دادن راه سعادت و هدایت انسان‌ها به مسیر ایمان و رضای خداوند متعال است.

وی ادامه داد: اهتمام به خودسازی، رعایت تقوا و خارج کردن محبت دنیا از دل سه شاخصه مهم در جهت هدایتگری به سمت ایمان و سعادت است.

حجت‌الاسلام زمانی ضمن بیان آیه شریفه «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» گفت: هدایت امر مهمی است که می‌تواند مسیر زندگی شخص و یا یک جامعه را مشخص کند، اینکه شخصی عمری زندگی کند، مسیر را گم کند و با دست‌خالی برگردد عین ضلالت است و اینکه پیامبر اکرم(ص) به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند به خدا سوگند اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید بر آن می‌تابد، درحالی‌که ولایت تو را پذیرفته باشد، گواه همین مسئله مهم است.

وی ضمن بیان این نکته که ما به‌عنوان طلبه و شخصی که این رسالت مقدم به دوش ما نهاده شده، برای انجام رسالت هدایت‌گری در جامعه باید در سه محور علم، اخلاق و اجتماع تلاش کنیم، گفت: اولین محور بحث علم است که طلبه باید با عمیق و قوی خواندن دروس و کاربردی فعالیت علمی انجام دادن و فراگیری جامع علوم اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه گام اول در هدایتگری و انجام این رسالت مقدس را محکم بردارند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرمایند «الدّنیا رأس کلّ خطیئة» گفت: اهتمام به خودسازی، رعایت تقوا و خارج کردن محبت دنیا از دل سه شاخصه مهم در جهت هدایتگری به سمت ایمان و سعادت است که میزان تأثیرگذاری سخنان ما حول این محور سنجیده می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی ضمن بیان اهمیت بودن در بطن جامعه و همراه و در کنار مردم بودن طلاب گفت: تواضع و فروتنی در برابر افراد جامعه، دلسوز بودن نسبت به مردم، پیگیری و همراه بودن با مشکلات مردم، تطابق بین گفتار و کردار و پیش‌گام بودن در امور در مهم‌ترین ارکان محور اجتماع است که باید طلاب رعایت کنند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات