۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۶۱۰
ماجرای یک مصاحبه؛

وقتی متهم، اتهام می‌زند!

وقتی متهم، اتهام می‌زند!
سایت جماران و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بارها از سوی بزرگان متهم به تحریف و میدان دادن به تحریف گران شده و تبرئه نگشته؛ حال امروز آنها دیگران را به تحریف متهم می‌کنند!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اولین روز دی ماه خبرگزاری رسا مصاحبه‌ای را از حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا با تیتر «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نیاز به خانه تکانی دارد» منتشر کرد. حجت الاسلام سقای‌ بی‌ریا در آن گفت‌وگوی 4 دقیقه‌ای به نکاتی اشاره کردند که سایت جماران و دست اندرکاران مؤسسه تنظیم و نشر آثار را برآشفت و طی مصاحبه‌ای دیگر با ایشان، سؤالات جهت دهی شده‌ای را مطرح کردند.

این مصاحبه در دوم دی ماه با عنوان «واکنش سقای بی ریا به سخنان نقل شده از وی در مورد بودجه موسسه تنظیم و نشر آثار امام: سخنانم کلی بود/ من قضاوتی نکردم» منتشر شده که در ادامه، به برخی از سوالات جهت دهی شده اشاره می‌شود:

در تیتر این سایت آمده: «حجت الاسلام سقای بی ریا (عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) در گفتگو با رسا: موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیاز به خانه تکانی دارد»؛ آیا شما اینطور فرمودید؟

این که به صراحت گفته باشید نیاز به خانه داشته باشد نگفته بودید در جملاتتان؟

شما ببینید بین آنچه که شما فرمودید و خبری که درج شده چقدر تفاوت است!

شما به عنوان یکی از بزرگان ما هستید، چنین سبک رسانه ای را درست میدانید به این شکل؟

از جهت گیری سؤالات به دو تحلیل می‌رسیم:

  1. سایت جماران با این مصاحبه به دنبال دروغگو جلوه دادن خبرگزاری رسا بوده و سعی داشته به حجت الاسلام سقای بی‌ریا بگوید رسا سخنان شما را تحریف کرده!
  2. به دنبال تبرئه خود می‌گشته و می‌خواسته از حجت الاسلام بی‌ریا سخنان آرام‌تری را به گوش مردم برساند تا ایرادات خود را بپوشاند.

حجت الاسلام بی‌ریا و هرکس دیگری که به مبانی امام خمینی واقف باشد، به این نتیجه می‌رسد که «انحراف از اهداف، در سایت جماران قابل مشاهده است و پنهان نیست؛ مسئولین امر اگر به ظواهر هم نگاه کنند و بررسی اجمالی کنند، این نکته را متوجه می‌شوند.» این جملات از سوی ایشان بیان و در رسا منتشر شده و همچنین حجت الاسلام بی‌ریا معتقد بودند تخلفات آشکاری در این سایت موجود است که بدآموزی دارد و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اختصاص بودجه‌های مراکز فرهنگی از جمله مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نظارت و تصمیم گیری کنند.

اگر کسی به سایت خبرگزاری رسا رجوع کند و بدون پیش‌زمینه گفت‌وگوها، یادداشت‌ها، خبرها و گزارش‌هایی که پیرامون مسأله تحریف امام و ایرادات مؤسسه تنظیم و نشر اثار ایشان را مشاهده کند، بعید است بویی از کینه و عداوت استشمام کند و هر مسأله‌ای که در این خبرگزاری مطرح شده، ایراداتی واضح و آشکار از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بوده که مردم، علما و دلسوزان نظام نسبت به آن گله‌مند بودند.

شایان توجه است که در مصاحبه مذکور که سایت جماران با حجت الاسلام بی‌ریا گرفته، در انتهای مصاحبه سؤالی پرسیده شد با این ادبیات که «مدتی است این رسانه، موسسه تنظیم و نشر امام، یادگار امام و آثار امام را تخریب می کند» و حجت الاسلام بی‌ریا در پاسخ گفتند «موسسه که قداست ندارد؛ محتوا مهم است». حال اینکه جیره‌بگیران مؤسسه تنظیم و نشر و سایت جماران با چنان آب و تابی تولیت حرم امام راحل را با صفت یادگار امام می‌آورند که گویا شخص امام خمینی را مدح می‌کنند!

بنابر سخنان دقیق حجت الاسلام سقای‌ بی‌ریا اگر مسجل شود که این مؤسسه و سایت جماران به مخالفان امام و جمهوری اسلامی تریبون می‌دهد و خبری از اندیشه صحیح امام خمینی و اسلام ناب نیست، شایسته است که مجلس بودجه این مؤسسه را قطع و مسئولان ذی ربط آنجا را یک خانه‌تکانی اساسی بکنند؛ زیرا ملاک حال فعلی افراد است و امکان دارد پسر نوح با بدان بنشیند و خاندان نبوتش گم بشود.

در پایان باید گفت که مطالب مطرح شده در دو مصاحبه تناقضی با یکدیگر ندارد و انتقاداتی که در خبرگزاری رسا منتشر شد، انتقادات حقی است که از سوی بزرگان حوزه و دلسوزان نظام بارها و بارها در همین خبرگزاری مطرح شده است. بهتر است سایت جماران و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه به جای فرار رو به جلو و متهم کردن دیگران، ابتدا یک سوزن به خودش بزند و سپس جوالدوز را به دیگران!

در ادامه صوت گفت‌وگوی خبرگزاری رسا با حجت الاسلام سقای بی‌ریا را می‌شنوید و از سایت جماران نیز تقاضا می‌کنیم برای تنویر افکار عمومی، صوت گفت‌وگوی خود را منتشر کند.

تعداد بازدید : 0
سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
یادگار یادگار یادگار امام!
2
1
عاشق امام
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
سوال همه ما این است آیا این موسسه و رسانه یادگار امام نباید یک یادگاری از امام در متن و محتوا و کارکرد داشته باشه؟ حرم فعلی امام مستضعفان چطور؟ مصاحبه های با عناصر زاويه دار با امام چطور؟ آقای سید حسن خمینی با مدعیان قرائت سکولار امام بیشتر جلسه و همسویی دارد یا با معتقدان به امام گذشته و حاضر انقلاب؟ پاسخ این سوالات خیلی سخت نیست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تحریف امام از اشرافیت حرم آغاز شد.
0
0