۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۹۹۱۴۳
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

دولت و مجلس پاسخ سخنان بی منطق درباره بودجه حوزه را بدهند

دولت و مجلس پاسخ سخنان بی منطق درباره بودجه حوزه را بدهند
رئیس حوزه علمیه خواهران با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها در خصوص بودجه حوزه های علمیه گفت: دولت و مجلس پاسخ سخنان بی منطق درباره بودجه حوزه را بدهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع بررسی بخش فرهنگی لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: مردم از نظام دینی انتظار دارند که مسائل را دوراندیشانه حل کرده و تحریم و تورم را کنترل کند؛ ما لازم است برای ارتقای حکومت دینی اقتصاد را یک مسأله فوق فرهنگی بدانیم.

رئیس حوزه خواهران تأکید کرد: ۵ هزار میلیارد بودجه کل فرهنگی کشور بوده، اما بودجه آموزش و پرورش بیش از ۱۷۶ همت بسته شده است و این زیبنده نیست که بر سر ۲ هزار میلیارد بودجه نهاد‌های حوزوی کلنجار برویم؛ چه اتفاقی در این کشور افتاده که نهاد‌های دینی باید چنین باتلاق‌های عجیبی را تحمل کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع نهاد‌های حوزه‌های علمیه گفت: عمده فعالیت‌های دفتر تبلیغات و حوزه علمیه، آموزشی و پژوهشی است و باید ذیل بودجه آموزش قرار گیرد، اما نسبت به بودجه حوزه سر و صدای زیادی برپا می‌شود و از مجلس و دولت توقع می‌رود که پاسخ حرف‌های بی منطق را بدهند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: هر کدام از طلاب به تنهایی نسبت به مسائل نظام هزینه می‌دهند و بخش قابل توجهی از بار نظام به دوش حوزه است و حوزویانی که علقه‌ای به نظام دارند از داخل حوزه از طرف سکولار‌ها چوب می‌خورند که چرا حوزه را به پای نظام ریخته اند؛ همچنین از ناحیه نظام نیز یک ناتوانی به این نهاد تحمیل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: ۴ هزار کارمند ذیل حوزه خواهران مشغول هستند که حقوق هیچ کدام بالاتر از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان نیست؛ بسیاری از طلاب خواهر فقط به علت این که خانم هستند نصف آقایان حق الزحمه تبلیغی دریافت می‌کنند و در آمار مرکز پژوهش‌ها هم بود که کمترین بودجه صرف حوزه خواهران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به خدمات فراوان طلاب خواهر گفت: در مدارس طرح امین خواهران زیادی مشغول به فعالیت هستند که دریافتی چندانی ندارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
این پرداخت‌ها یه کارمندان مرکز خواهران تامین اقل نیازهایشان را نمیکند. تدبیری شود.
0
0