۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۹۹۲۹۱
آیت الله مهدوی:

حضرت زهرا نور ولایت را به جامعه تاباند

حضرت زهرا نور ولایت را به جامعه تاباند
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا(س) محافظ ولایت و انتقال دهنده نور ولایت به جامعه بودند و این وظیفه برعهده ما طلاب هم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در ابتدای درس خارج خود با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی و آیت الله مهاجر از علمای اصفهان، با بیان اینکه ایمان در حد یقین گوهر بزرگی در وجود ما است، گفت: تمام وجود اهل بیت(ع) خداوند متعال است و یقین دائمی دارند.

وی به آیه 24 سوره سجده اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید ائمه اطهار(ع) یقین دائمی دارندف اما در آیه 75 سوره انعام پیرامون حضرت ابراهیم(ع) یقین دائمی مطرح نشده بلکه پس از کنار زده شدن پرده‌ها از جلوی چشمان ایشان به یقین می‌رسند و پیش از آن به یقین نرسیده بودند.

یقین شرط نزدیکی به اهل بیت(ع) است

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: یاران اهل بیت(ع) هرچه در صفت یقین جلوتر باشند به امام هم نزدیکتر خواهند بود. امام صادق(ع) می‌فرمایند یاران خاصه امام زمان(عج) کسانی هستند که شکی در دین ندارند و به یقین رسیده‌اند، نزدیکترین افراد به امام زمان(عج) کسانی هستند که به یقین در دین رسیده‌اند و ما طلاب باید در این راستا تلاش کنیم.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه ارزش اصلی ما به باور ما نسبت به خداوند و رسیدن ما به یقین است، اظهار کرد: نباید برای ایمان خود و انجام وظیفه خود در این مسیر معطل کسی یا حوزه علمیه باشیم، گذشتگان ما مانند امام خمینی خودشان تلاش کردند تا به مرتبه یقین رسیدند و از آنچه درون حوزه بود در این مسیر استفاده بردند.

وی در ادامه افزود: سرمایه اصلی ما یقین به خداوند است، اگر یقین بیاید آمادگی برای شهادت هم ایجاد خواهد شد، کسانی که یقین به خداوند دارد برای شهادت هم آمادگی خواهند داشت و نمی‌توانیم با ماندن در دنیای خودمان به مرتبه یقین در ایمان برسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه داریم زنگارهای امور دنیای را بزداییم و فکرمان را از دنیا جدا کنیم، تصریح کرد: لذت های دنیا فکر ما را اشغال کرده و با رسیدن به یقین می‌توانیم از این لذت‌ها فاصله بگیریم، علت زهد هم همین است و علت اینکه دستور به زهد داده شده است جدایی از دنیا است.

حضرت زهرا(س) نور ولایت را به جامعه منتقل کردند

آیت الله مهدوی با تأکید بر ضرورت تلاش برای انقطاع از دنیا و رسیدن به مراتب یقین در ایمان، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) تمام وجودشان ذوب در ولایت بود که به پشت در خانه رفتند و برای ولایت فداکاری کردند. آنچه ما از بزرگانی نظیر آیت الله مصباح و آیت الله مهاجر می‌بینیم برخاسته از منشأ درونی است که اعتقاد یقینی به خداوند است برای همین در عمل متفاوت با دیگران هستند.

وی به آیه 35 سوره نور اشاره کرد و گفت: این آیه می‌فرماید خداوند نور است و مکانی که این نور را در بر می‌گیرد پیامبر اکرم(ص) است و در این مکان چراغی روشن است که این روشنایی ولایت امام علی(ع) است و در این مشکاتی که دربرگیرنده نور است چراغی است که امام علی(ع) است و این چراغ در شیشه‌ای است که این شیشه فاطمه زهرا(س) است و وظیفه آن حفاظت از نور و ولایت است.

وی با بیان اینکه اگر شیشه حافظ نور تمیز نباشد نور به جامعه منتقل نمی‌شود، افزود: اگر طلبه اهل حب دنیا و غضب باشد نور خدا درون او حبس خواهد شد و به مردم منتقل نمی‌شود، حضرت فاطمه زهرا(س) هم حافظ نور بودند هم نور را به جامعه منتقل کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه تصریح کرد: وظیفه سنگینی برعهده ما است که هم حافظ نور ولایت باشیم و هم با پاکی خود این نور را به جامعه منتقل کنیم و این مهمترین رسالت طلبگی ما است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات